מושיט יד לעזרה: ישי דוידי יזרים לסולבר 80 מיליון שקל תמורת השליטה בה

החברה תנסה לגייס 20 מיליון שקל נוספים ממקורות בנקאיים ותציע לבעלי האג"ח לרכוש מחדש את החוב * מניית החברה מזנקת 18% בבורסה בת"א

ישי דוידי לקח על עצמו אתגר חדש. לאחר מגעים קצרים ומהירים סיכמו קרן פייט וקיבוץ חצור, על העברת השליטה ביצרנית מוצרי הסויה, סולבר , לידי הקרן שבשליטת דווידי. לפני כשבוע בלבד, דווח על מגעים ראשונים בין הצדדים והיום כבר הודיעה סולבר, כי פייט תשקיע 80 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות, במחיר הקרוב למחיר הפתיחה של השוק, שתעניק לקרן שליטה על 47.5% ממניות סולבר.

על פי התכנון המקורי, פייט אמורה היתה להשקיע סכום כולל של 100 מיליון שקל, אך ככל הנראה מכיוון שבמהלך שכזה, חלק הציבור בחברה היה מדולל לפחות מ-15%, מחזיקי המניות החליטו לגייס את ה-20 מיליון הנותרים באמצעות חוב.

על פי ההסכם, תגייס החברה סכום נוסף של 20 מיליון שקל, ככל הנראה, ממקורות בנקאיים. עם מלוא התמורה, 100 מיליון שקל, תציע סולבר לבעלי אגרות החוב שערכן ירד בכ-50% מאז גיוסן, לרכוש מהם חזרה את השקעתם הכושלת ולפצותם באמצעות הקצאת מניות. בכך מנסה דוידי לפתור את בעיית החוב הקשה של סולבר.

מן החברה נמסר, כי מזכר ההבנות יצא אל הפועל בכפוף לאישור בעלי איגרות החוב למהלך. במידה והמזכר יבשיל לכדי הסכם תחזיק פייט בכ-47.5% ממניות סולבר, לקיבוץ חצור ישארו כ-37.5 ממניות החברה וציבור יחזיק ביתרת 15% מהון המניות.

בעקבות החתימה אמר דוידי ל"גלובס", כי "אנו מנסים לתת פתרון כולל למבנה המאזן של סולבר. בהנחה שהעסקה תושלם על כל מרכיביה אנו חושבים כי לחברה יש פוטנציאל אמיתי".