חברת רמת חביב דורשת מעיריית חיפה לאשר רישום 73 דונם לטובתה

החלקה נמכרה לאוסיף-אביב תמורת 23 מיליון דולר, למרות שטרם נרשמה העברת הבעלות הקודמת

חברת רמת חביב הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה המרצת פתיחה נגד עיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה, בבקשה להורות לתת את אישור העירייה ללשכת רישום המקרקעין לרשום את רמת חביב כבעלים על קרקע בשטח של 73 דונם, אותו מכרה לאחרונה לקבוצת אוסיף-אביב.

רמת חביב רכשה את הקרקע ממשפחת כיאט החיפאית בשנת 95'. החברה טוענת באמצעות משרד עוה"ד משה שוב, כי במהלך השנים פעלה לקידום תוכנית רמת חביב, הכוללת כאלף יחידות דיור. התוכנית אושרה והחלקה נמכרה, כאמור, לחברת אוסיף בסכום של כ-23 מיליון דולר.

בהמרצת הפתיחה טוענת החברה, כי בעת רכישת החלקה ממשפחת כיאט, נרשמה לטובת רמת חביב הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין והעירייה אף הנפיקה תעודה להעברת המקרקעין על שמה. בהתאם לחוזה הרכישה, העברת הבעלות בחלקים שנרכשו על ידי החברה הייתה אמורה להתבצע רק לאחר רישום פרצלציה של החלקה.

רמת חביב יזמה, כאמור, תוכנית להגדלת זכויות הבנייה בחלקה, ובשל הכנת התב"ע החדשה נדחה מועד רישום הפרצלציה, וכתוצאה מכך, עד היום, רמת חביב טרם נרשמה כבעלים בחלקה.

בשנת 2003 פורסמה למתן התוקף התוכנית החדשה והחברה נדרשה לשלם היטל השבחה בסך של 45 מיליון שקל ואילו רמת חביב הגישה שומה אחרת שעל פיה עליה לשלם 2.5 מיליון שקל בלבד. המחלוקת בנושא תשלום היטל ההשבחה טרם הסתיימה ועל כן העירייה מסרבת לתת לחברה את האישור לטאבו, על אף שאין מחלוקת לגבי היטל ההשבחה שהיה כרוך בעסקת המכירה עצמה שבוצה בשנת 1995. בנוסף, במאי 2006 נחתם נספח להסכם בין רמת חביב משפחת כיאט, לפיו למרות שטרם נרשמה הפרצלציה רמת חביב תירשם כבעלים בחלקה.

למרות חלופת מכתבים ומספר פניות אל העירייה, מסרבת העירייה לתת אישור להעברת הזכויות ע"ש רמת חביב, היות וקיים חוב היטל השבחה בגין אישור התוכנית החדשה. זאת, על אף שחברת רמת חביב הייתה מוכנה להתחייב בפני העירייה התחייבות, כי ההיטל בגין התכנית החדשה אשר אושרה רק בשנת 2003 ישולם לה.