ועדה מחוזית החליטה לא לאשר בניית 1,400 יחידות דיור במתחם פארק הרצליה

העירייה טוענת שחלק מבעלי הקרקע רכשו אותה מסיבות ספקולטיביות, לאחר שכבר היה ברור שיעוד הקרקע הוא לפארק

הוועדה המחוזית תל-אביב החליטה שלא לאשר לבעלי קרקע פרטית בהרצליה לבנות 1,400 יחידות דיור בגובה של 21 קומות במתחם פארק הרצליה המתוכנן.

ההחלטה התקבלה במסגרת דיון חוזר שהתקיים בוועדה המחוזית, בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקיבל עתירה של בעלי קרקע בשטח התוכנית, שדרשו להקים שכונת מגורים בשטח הפארק המתוכנן.

העירייה, שהתנגדה לתוכנית בעלי הקרקע טענה, שזו תטיל מגבלות שימוש על שטחי פארק נרחבים, שהיא סובלת מצפיפות חריגה ואינה מספקת פתרונות תחבורתים וצרכי ציבור נוספים.

עוד טענה העירייה, שחלק מבעלי הקרקע רכשו אותה מסיבות ספקולטיביות, לאחר שכבר היה ברור שיעוד הקרקע הוא לפארק. טענה נוספת היתה, שהרצליה התפתחה במשך 80 שנה, עם שכונות המנותקות זו מזו, וכי הפארק מהווה הזדמנות לאחות שכונות אלה סביב מרכז כלל עירוני וציבורי.

עיריית הרצליה הדגישה, שרשויות מקומיות מואשמות בדרך כלל בכך שהן מרחיבות את הבניה על חשבון ריאות ירוקות לתושבים. במקרה זה מבקשת העירייה להקים פארק במימונה המלא, ולמנוע מבעלי קרקע לנסות להפוך את הפארק לגינתם הפרטית.

תוכנית פארק הרצליה בשטח של כ-600 דונם כוללת את אזור הבאסה שלולית החורף ההיסטורית בשטח של כ-70 דונם, וכן שטחים נרחבים עליהם מתוכנות מדשאות, מתקני משחק, אזור פיקניק, אזור אירועים, אגם ועוד.

את הפארק תכנן האדריכל שלמה אהרונסון, מאדריכלי הפיתוח המובילים בארץ ובעולם. לפני מספר חודשים פרסמה עיריית הרצליה מכרז לפיתוח השלב הראשון של הפארק, בשטח 120 דונם, בעלות של 50 מיליון שקל. בתוכנית אלמנט מים, מתקן משחקים, שבילי ריצה, שבילי אופניים, בית קפה ועוד. על פי התוכנית המחוזית, יתחבר פארק הרצליה לפארק רעננה ולפארק המתוכנן של רמת השרון.