מיישרים קו עם קופי אנאן: תדיראן קשר מדווחת שלקוחותיה האירופים מקפיאים הזמנות והצטיידות במוצריה

נחמיה שיף, סמנכ"ל הכספים: לקוחות אירופאים מקפיאים הזמנות כי "לא עושים עסקים עם מדינה במלחמה" * מניית החברה צונחת 5% בת"א

חברת תדיראן קשר , מקבוצת אלביט מערכות , פירסמה היום את דוחותי הכספיים לסיכום הרבעון השני של 2006, מהם עולה, כי הכנסותיה בתקופה זו הסתכמו ב-63.3 מיליון דולר, קיטון של כ-11% מהכנסות של 71.2 מיליון דולר, אותן רשמה ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-10.9 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 12.1 מליון דולר בתקופה המקבילה ב-2005. הרווח הנקי ברבעון השני היווה 17.2% מהמכירות.

הרווח הגולמי של תדיראן קשר ברבעון השני הסתכם ב-27.5 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 36.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2006 הסתכם ב-8.6 מיליון דולר לעומת רווח של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת ברבעון השני היה 15.4 מיליון דולר לעומת תזרים של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מציינים כי צבר ההזמנות שלהם נכון לסוף הרבעון השני הסתכם בכ-307 מיליון דולר, מתוכו 72% מיוחס להזמנות שמקורן מחוץ לישראל. 38% מצבר ההזמנות עומד לביצוע עד סוף 2006. מדובר בירידה בצבר ההזמנות של החברה לעומת סוף 2005, אז עמד על 347 מיליון דולר.

סמנכ"ל הכספים של תדיראן קשר, נחמיה שיף, התייחס לתוצאות הרבעון ואמר, כי "אנו עומדים בתכנית העבודה למכירות וממשיכים במקביל בפעילות שיווקית נמרצת בשווקים ברחבי העולם ובישראל.

לדבריו, תדיראן קשר נמצאת בתהליכי פיתוח וייצור קווי מוצרים חדשים בעלי פוטנציאל צמיחה, אשר משווקים הן בתחום הצבאי והן באזרחי. בנוסף שוקדת תדיראן קשר על פיתוח ה"דור הבא" של מערכות קשר רדיו לשימוש הזרועות השונים של צה"ל.

המלחמה בצפון תקטין את צבר ההזמנות

בדו"ח הדירקטוריון של החברה מתייחסים חברי ההנהלה להשלכות המלחמה בצפון על תוצאות החברה, שיבואו לידי ביטוי ברבעון השלישי של השנה. בתדיראן טוענים כי לקוחות (בעיקר מאירופה) מעכבים הצטיידות במוצרי החברה וצפויה השפעה שלילית על כניסת הזמנות לחברה.

מצד שני, בחברה מעריכים כי עשויים להתפתח צרכים נוספים כתוצאה מהלחימה. בתדיראן קשר מסכמים כי מוקדם להעריך את ההשפעות לטווח הארוך.

נחמיה שיף, סמנכ"ל הכספים של החברה, מסביר בשיחה ל"גלובס" את משמעות הודעת החברה על השפעת המלחמה בצפון על עסקיה. "יש לנו כמה דברים על הפרק באירופה ואנחנו מקבלים תגובות שהלקוחות שלנו מקפיאים את ההתקשרות. לא קיבלנו הודעות ביטול. אבל התירוץ של הלקוחות שלנו הוא שלא עושים עסקאות עם מדינות במלחמה".

- האם תהיה פגיעה בתוצאות שלכם ברבעונים הקרובים בעקבות כך?

"לא מדובר על הכנסות לטווח קצר. בתדיראן קשר לא קונים ומוכרים מהיום למחר. עם זאת, יש חשש לירידה בצבר ההזמנות. מדובר על קבלת הזמנות ב-2006 שישפיעו על התוצאות בשנים הבאות, אבל מוקדם להעריך את ההשפעה הזאת, במיוחד כשהמלחמה נמשכת".

- איזו השפעה ישירה יש למלחמה על תדיראן קשר?

"מפעל החברה בתל-חי מושבת מאז תחילת המלחמה. יש לנו שלוחת פיתוח גם בקרית שמונה שאת אנשיה העברנו למרכז הארץ והם ממשיכים לעבוד כרגיל".

- האם חשבתם לפנות לגורמים ממשלתיים לקבלת סיוע כספי כלשהו?

"נכון להיום, לא דנו בהנהלת החברה בכלל בנושא פנייה לגורמים ממשלתיים. ניתן למערכת לטפל בחברות החלשות יותר במשק שסובלות מהמלחמה - גם את זה הממשלה בקושי עושה היום".