השופט רביבי יבדוק את כשרות המינויים של שני חברי דירקטוריון בחדשות ערוץ 2

הרשות השנייה יזמה בירור לגבי מינוי אילן אסיא ודוד אמיתי * הערכות: מינוי מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה יוארך ב-3 חודשים

מועצת הרשות השנייה החליטה אמש (ב') לפנות לשופט יצחק רביבי, על מנת שזה יבדוק באופן פרטי את כשירות מינויים של שני דירקטורים חדשים בחברת החדשות של ערוץ 2. כך נודע ל"גלובס".

מינויים של ד"ר אילן אסיא ועו"ד דוד אמיתי לדירקטורים נציגי ציבור בחברת החדשות אושר על-ידי מועצת הרשות השנייה בנובמבר 2005, אולם, עד היום המינוי לא נכנס לתוקפו.

"בזמנו, למרות שהחוק לא מחייב אותנו לכך, החלטנו כי מעבר לאישורו של היועץ המשפטי שלנו את המינויים, אנחנו מעוניינים כי המינויים יאושרו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה", מסבירה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש. "הוועדה לבחינת מינויים ציבוריים בראשה עמד אז רביבי, הודיעה לנו כי מאחר והיא עמוסה בעבודה, הם מעדיפים לא לעסוק בזה כעת, במיוחד לאור העובדה כי הדבר אינו מחויב בחוק. מאז עברה גם תקופת בחירות בה אסורים מינויים, וכשזו חלפה פנינו שוב לשופטת טניה שפניץ, המחליפה את רביבי, באותה בקשה לבדיקת הכשירות של המינויים. גם הפעם נענינו בתשובה שלילית מחוסר זמן של הלשכה. אמש הועלתה הצעה של חברת המועצה רחל פרימור לפנות לשופט רביבי עצמו, בבקשה לבחון את המינויים. המועצה אכן החליטה לאמץ את היוזמה. אני חושבת שנושא הרכב הדירקטוריון של חברות החדשות הוא נושא מאד מהותי, ואנחנו יכולים לראות את משמעות הדבר בימים אלה. על כן המועצה מיוזמתה מתעקשת על בדיקה קפדנית של החברים בדירקטוריון". סיכמה דאבוש.

במקביל, נשמעת ביקורת מצד גורמים בענף על כך שדווקא בימים אלה, הרכב הדירקטוריון של חדשות ערוץ 2 חסר את קולם של נציגי הציבור. יש לציין, כי מזה שמונה חודשים הרכב הדירקטוריון חסר שני נציגי ציבור, אולם כאמור יש לחשב גם את חודשי הבחירות, בהם לא ניתן היה לערוך מינויים. עיכוב מינויים של דוד אמיתי ואילן אסיא, שהיה אף חבר בוועד המנהל של רשות השידור, והוא מרצה מוכר לתקשורת, נקשר על-פי השערות שונות לכך שמינויים נעשה בתקופת כהונתה של השרה דליה איציק כשרת תקשורת.

בנוסף, יש הסוברים כי ההתעקשות של המועצה לבדיקת הכשירות של השניים, נובעת מן החשש כי הם בעלי זיקה פוליטית, שהיא בעייתית לתפקיד הנוכחי שלהם.

במקביל, מסתבר כי גם הרכב הדירקטוריון של חדשות 10 חסר מזה זמן מה. לפיכך, החליטה מועצת הרשות השנייה מישיבתה מאמש, כי ימונו כארבעה חברי דירקטוריון לחברת החדשות של ערוץ 10. המועצה, ובראשה דאבוש קבעה כי תמונה ועדה (בה יהיו חברים דאבוש עצמה, דוד אלכסנד, יו"ר ועדת הטלוויזיה, איילת מצגר, מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה, ועו"ד נוירת אמיתי), שתבחר את הדירקטורים שהרכבם יהיה בנוי משתי נשים, נציג המגזר הדרוזי וראש עיר מהפריפריה.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע הקרוב עתידה יו"ר מועצת הרשות השנייה להאריך את מינויה הזמני של מצגר בכשלושה חודשים נוספים. במקביל, ביומיים הקרובים יכריז ככל הנראה שר התקשורת אריאל אטיאס על הרכב ועדת האיתור שתוקם (בדרישת היועץ המשפטי לממשלה), על מנת לבחור מנכ"ל קבוע לרשות השנייה.

ניר שלום, ראש מטה לשכת משרד התקשורת, מסר בתגובה: "בימים הקרובים יושלם הליך הקמת ועדת האיתור. על סמך ניסיון העבר העבודה של ועדת האיתור אורכת כחודש וחצי - חודשיים. לאחר מתן המלצותיה בפני השר, יביא השר לממשלה את החלטתו לגבי מינוי מנכ"ל לרשות השנייה. במהלך תקופה זו יוארך המינוי של מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה, אילת מצגר".