סוכנות ביטוח תובעת 13 מ' ש' מהכשרת היישוב: "הציגה אותנו כרמאים וגרמה לקריסתנו"

סוכנות רמי וחסידה שלינגר, המתמחה בביטוח מוניות, טוענת כי הכשרת היישוב הפרה מיזם משותף עמה והתנהגה בבריונות שהביאה לקריסתה

סוכנות הביטוח רמי וחסידה שלינגר, הפועלת מאז שנות ה-50 ומתמחה בביטוח מוניות, תובעת בבית המשפט מחוזי בת"א 13 מיליון שקל מחברת הביטוח הכשרת היישוב , בטענה שהפרה מיזם משותף, והתנהגה בבריונות שהביאה לקריסתה.

ב-15 השנים האחרונות עסקה שלינגר בביטוחי המוניות, כש-90% מהיקף הפעילות נעשו מול הכשרת היישוב והיתר מול "שירביט". הסוכנות טוענת, באמצעות עוה"ד בעז בן-צור ונמרוד כנפי, כי ב-2004 פנה אליה מנהל אגף תחום ביטוחי מוניות בהכשרת היישוב, והציע לה לעבוד עימם באופן בלעדי בתחום.

בינואר השנה, נפגש רמי שלינגר עם המשנה למנכ"ל הכשרת היישוב, עודד בנימין, והסמנכ"ל יעקב אורנשטיין, כדי לדון בדרכים להתמודד עם התחרות הפושה בתחום ביטוחי המוניות, ובשל מצוקתה מאובדן ההכנסות בפלח זה. הם אמרו לו, שהדבר נובע ממעבר הסוכנות המתחרה "מוניות ישיר" לעבודה בלעדית עם שירביט.

שלינגר טוען, כי העלה בפניהם מיזם ביטוחי, שעיקרו מכירת פוליסות ביטוח מקיף למוניות, במחיר אטרקטיבי מאוד, שיושג ע"י ויתור על רוב או כל עמלת הסוכן שלו. מי שיישא במימון הוא חברת שלינגר מימון ישיר, שבבעלותו.

לטענתו, התעריפים שסוכמו יהיו אחידים לכל הסוכנים והמשווקים הפועלים בשיתוף עם הכשרת היישוב, שכן הוזלת פרמיות הביטוח במיזם מקורה בוויתור מצידו על עמלת הביטוח המקיף, ואינה תוצאה של הענקת מחירים אטרקטיביים לו בלבד, תוך העדפתו על סוכנים אחרים.

לאחר חתימת ההסכם, שנקבע לתקופה של שנה, נרשמה היענות ניכרת מצד בעלי מוניות רבים. ואולם, לדבריו, הכשרת היישוב החלה לשנות תעריפים בלא ידיעתו, ואף הודיעה לו שאין כל הסכם ביניהם, משום שהסכמותיה למיזם היו מסוייגות לאפשרות של שינוי מדיניות כוללת, לפי פוליסה שהיתה כבר אז בשלבי עיבוד.

עוד נטען, כי החברה התנהלה באופן "בריוני וחד-צדדי", כשמנעה משלינגר למכור ביטוחים בתנאי המיזם וחסמה את הרשאות המחשב שלה, כך שלא יכלה לקיים פעילות ביטוחית, כמו שינוי וחידוש ביטוחי מוניות קיימים. שלינגר טוען, כי גורמים בהכשרת היישוב הזהירו את לקוחותיו שלא להתעסק עם הסוכנות, משום שהם "חבורה של נוכלים", שביצעו "מעשי תרמית והונאה", ואף הפנתה אותם למתחרה, "מוניות ישיר". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1964/06).