מסדירים את ניגוד העניינים: הוארכו עד ינואר 2008 תקנות רוה"ח בנוגע להפרדה בין ביקורת לעיסוק נוסף בחברות

ועדת החוקה לא נתנה תוקף של קבע לתקנות, אך גם לא האריכה תוקפן בשנתיים וחצי; בן-שושן: צריך עוד ניסיון

ועדת חוקה חוק ומשפט האריכה היום (ד') עד ינואר 2008 את תקנות רוה"ח למניעת ניגודי עניינים ולהבטחת עצמאותם בעת ביקורת הדו"חות הכספיים של החברות, עקב עיסוק בנוסף לראיית החשבון.

הוועדה דחתה את דרישת לשכת רוה"ח לתת תוקף של קבע לתקנות, אך גם דחתה את דרישת שר המשפטים, חיים רמון, להאריך את תוקף התקנות בשנתיים וחצי.

יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), אמר שהוא חותר לתת תוקף של קבע לתקנות, אבל רק לאחר שיותאמו קרוב ככל האפשר לפרקטיקה של עבודת רוה"ח.

בן-ששון חייב את משרד המשפטים לבצע תוך שנה בדיקה מקיפה של עבודתם רוה"ח בעזרת איגוד הבנקים, רשות ני"ע, רשמי החברות והעמותות והגופים המעורבים האחרים. הוא ביקש להגיש את ההמלצות לוועדה עד יוני 2007 בצירוף ההתאמות המבוקשות, כדי שהוועדה תחליט על נוסח תקנות הקבע.

בן-ששון ביקש שהבדיקה תתבצע לפי שלושה פרמטרים: על-פי תלונות שהתקבלו נגד רו"ח שעברו על התקנות; הניסיון האמריקני בהפעלת תקנות דומות בשנים האחרונות; ותובענות הבודקים.

בן-ששון ציין, כי הבעיה של התקנות הזמניות היא שיש בהן תחום אפור של סייגים והסתייגויות שמשאירים פרצות רחבות מדי.

העיסוקים הנוספים שנשארו שנויים במחלוקת הן בין השאר: מתן חוות דעת כלכליות; מתן שירותי הנהלת חשבונות למבוקרות; עיסוק בייעוץ השקעות לחברות ואחזקת מניות של החברות בידי בן משפחת רו"ח.

לטענת נשיא לשכת רוה"ח, עופר מנירב, טען שהמצב הזמני יוצר חוסר וודאות ופוגע ביציבות המשק, וביקש לאשר תקנות קבועות.

רמון כתב לוועדה, בניסיון לשכנע להאריך את תקופת התקנות, כי בעיתוי הנוכחי "עדיין אין בידינו נתונים מספקים להעריך את היעילות והאפקטיביות של התקנות", רמון הודה כי עד היום התקבלו שתי תלונות בלבד.