לאחר ההפסד במכרז בז"ן: יצחק תשובה חוזר לחו"ל - ינסה לרכוש 700 תחנות תדלוק באירופה

בתחילת השבוע הפסידה קבוצת דלק במכרז על בז"ן אשדוד לאחר שהסכימה כבר לשלם כ-800 מיליון דולר * לפני מספר חודשים הפסידה החברה את רכישת כור לדנקנר

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, נותרה לאחר ההפסד בישרות האחרונה על בז"ן אשדוד, עם קופת מזומנים תפוחה הממתינה לרכישות הבאות. היום מאשרת החברה את הדיווחים האחרונים לפיהם היא מתמודדת על רכישת 700-800 תחנות תידלוק באירופה תמורת סכום המעורך בכ-700 מיליון דולר.

בכיר בדלק אמר, כי "ההפסד של החברה במכרז על רכישת בית הזיקוק באשדוד מאפשר לקבוצה לחפש אלטרנטיבות אחרות. התפנו לנו 800 מיליון דולר ואנו בוחנים הצעות אטרקטיביות אחרות.

בהודעת החברה שפורסמה הבוקר (ה') באתר הבורסה נאמר: "בתגובה לפרסומים שהיו באמצעי תקשורת, הננו להודיעכם כי חברת בת שלנו (100%) דלק פטרוליום מתמודדת במכרז לרכישת כ- 700 תחנות תדלוק באירופה". דלק פטרוליום עוסקת בפעילות שיווק רק בישראל. זוהי הפעם הראשונה שחברה זו יוצאת לפעילות בחו"ל

נזכיר כי במכרז בז"ן אשדוד, הגיעה תשובה לסיבוב האחרון ונותר המתמודד השני ביחד עם צדיק בינו, בעל השליטה בפז, שזכה לבסוף במכרז. המכרז נסגר על תג מחיר של 800 מיליון דולר כאשר ההפרש בין שתי הקבוצות עמד על 50 מיליון שקל בלבד.

נזכיר כי עוד לפני המכרז האחרון, התמודדה קבוצת דלק על רכישת כור שלבסוף נרכשה על ידי אי.די.בי. של נוחי דנקנר, כשהצעתה הייתה נמוכה ב-46 מיליון דולר בלבד מהצעתו של דנקנר (העיסקה נסגרה על 446 מיליון דולר).

לגבי עיסקה זו הועלו הערכות כי טוב עשה תשובה שלא רכש את כור, לאור הפרמייה הגבוהה ששילם דנקנר על החברה ולאור ירידת הערך החדה שחוותה כור לאחרונה.

עם זאת, בחו"ל מאיץ לאחרונה תשובה את פעילותו. לאחרונה פורסם כי תשובה פועל להרחבת פעילות הקבוצה בתחום הביטוח אל מחוץ לגבולות ישראל. ההערכות בשוק, הקבוצה מקיימת מו"מ בנוגע לרכישת חברת ביטוח מסוימת הנמצאת "על הכוונת". היקף העיסקה מוערך ב-300 מיליון דולר.

בארה"ב, מבצעת חברת הבת של הקבוצה, דלק US, רכישות של תחנות דלק. לאחרונה השלימה החברה-הבת רכישת 40 תחנות תדלוק וחנויות נוחות בצפון מערב ג'ורג'יה ובדרום מזרח טנסי מחברת Fast Petroleum תמורת כ-42 מיליון דולר.