סופר טק לאלקטרוניקה תובעת 24 מיליון ש' מ-FUJITSU JAPAN ונקסנס הישראלית

לטענת סופר טק, FUJITSU ונקסנס פועלות מאחורי גבה לקידום פרויקט נקסנס, תוך נישולה מהמשך פרויקט ASIC

חברת סופר טק לאלקטרוניקה מרעננה, העוסקת בתכנון, פיתוח וייצור רכיבים משולבים מותאמי יישום ספציפי (רכיבי ASIC), הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך כ-24 מיליון שקל נגד FUJITSU JAPAN , חברת ענק השלישית בגודלה בעולם בתחום טכנולוגיית המידע ופתרונות תקשורת גלובליים, היושבת ביפאן, ונגד חברת הסטארט-אפ הישראלית נקסנס מיבנה.

סופר טוענת בפנייתה לבית המשפט, כי שימשה במשך כעשור כמשווקת ומפיצה של מוצרי הפוג'יצו בישראל, וכמתכננת ומפתחת של רכיבי ASIC המיוצרים בחברה היפאנית. במסגרת ההסכמים שנחתמו בין הצדדים, בכל הנוגע לתכנון, פיתוח ייצור ומכירה של רכיבים אלה - נשוא הפרויקטים שיזמה סופר טק בהיקף של עשרות מיליוני דולרים - הוקנתה לה הבלעדיות ברכיבים וזכות קנייה ומכירה בלעדית מכל ייצור המוני שלהם.

לטענת סופר טק, FUJITSU ונקסנס פועלות מאחורי גבה לקידום פרויקט נקסנס, תוך נישולה מהמשך פרויקט ASIC. לדבריה, בימים האחרונים נודע לה כי נקסנס עומדת להתחיל בייצור המוני של רכיבי נקסנס באמצעות פוג'יצו ותוך הפרת זכויותיה על פי ההסכמים. כתוצאה מכך, מציינת סופר טק, היא לא תוכל להזמין את רכיבי ה-ASIC שפיתחה עבור לקוחותיה, והיא תנותק מקשריה עם שתי הנתבעות בקשר עם פרויקטי ASIC.

סופר טק מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על FUJITSU ונקסנס לעשות כל שימוש ברכיב ASIC. הבקשה למתן הצו הועברה לתגובת הנתבעות. ( ת.א. 1974/06).