הסדר גישור: האלמנה והידועה בציבור של לוחם הפלמ"ח המיתולוגי ברוך ג'מילי יחלקו בפנסיה שלו

עפ"י ההסדר, ב-10 השנים הקרובות תקבל האלמנה 43.75% מקצבת השארים, ואילו הידועה בציבור תקבל 31.25%

מאז נפטר לוחם הפלמ"ח המיתולוגי, רס"ן ברוך ג'מילי, בסוף דצמבר 2004, נאבקות שתי הנשים בחייו על תשלומי קצבת השארים שלו, בסך כ-6,000 שקל בחודש. אלמנתו, יפה ג'מילי, טענה "כולה שלי", ואילו מי שטוענת להיותה הידועה בציבור שלו, גוהר דניארוב, טענה "כולה שלי".

ג'מילי, שמוכר לרובנו בעיקר בזכות כתובת הגרפיטי שריסס באזור שער הגיא ומהמערכון של הגשש החיוור. שירת בחטיבת גבעתי ואחר כך בפלמ"ח, ושירת בקבע ובמילואים לסירוגין. לפני כשנתיים הוא נפטר.

בנובמבר שעבר, החליטה הממונה על תשלומי הגמלאות במשרד הביטחון, סא"ל איריס דנון, כי האלמנה והידועה בציבור יקבלו מחצית מהקיצבה, כל אחת. באמצעות עוה"ד משה זינגל ואילן דפדי עירערה האלמנה על ההחלטה, לוועדת הערעור לפי חוק הגמלאות, בראשות השופטת עינת רביד.

היא טענה, כי ג'מילי היה בסך הכל שוכר בדירתה של דניארוב ולא היו ביניהם יחסים אינטימיים. לדבריה, סא"ל דנון גם לא התייחסה לרצונו האחרון של ג'מילי, כפי שהובע בצוואתו האחרונה, ובצוואות אחרות שהוצגו לה: "כל זכויות הפנסיה שלי, לאשתי יפה ג'מילי בלבד".

בתשובתה של דניארוב לערעור, שהוגשה באמצעות עו"ד נתנאל מויאל מאשקלון, נטען כי ג'מילי מנסה לשדוד את כבשת הרש, לאחר שכבר זכתה ממילא בירושה - הבית ותכולתו. לטענתו, בערעור "שכחו" לציין, שג'מילי כתב בצוואתו, שאחוזים מסויימים מביטוח החיים שלו תקבל "הידועה בציבור שלי, גוהר דניארוב".

הצדדים הסכימו להעביר את הסכסוך לגישור בפני עוה"ד טל אלימלך-כהן ומיכל שכנר. המגשרות הצליחו להביא את הניצים להסכמה, לפיה ב-10 השנים הקרובות תקבל האלמנה 43.75% מקצבת השארים ואילו הידועה בציבור תקבל 31.25%. אחרי 10 השנים, תחול החלטת הממונה על הגמלאות, שקבעה כאמור חלוקה שווה 50-50.