צה"ל עצר את יו"ר הפרלמנט הפלשתיני; החמאס: חטיפה

חיילים מגדוד דוכיפת עצרו הלילה (א') ברמאללה את יו"ר הפרלמנט הפלשתיני, ד"ר עזיז דוויק. בצה"ל הבהירו, כי דוויק הוא הפולטיקאי הבכיר ביותר מהחמאס שנעצר עד-כה.

גורמי ביטחון פלשתיניים אמרו, כי כ-15 ג'יפים של צה"ל הגיעו לשכונה שבה נמצא ביתו של דוויק, לא רחוק מן המוקטעה. החיילים כיתרו את המבנה ולאחר זמן קצר עצרו את דוויק. עדי ראייה סיפרו, כי החיילים גם לקחו ציוד ומחשבים מביתו של דוויק.

מעצרו של דוויק מגיע לאחר שורה של ניסיונות שלא צלחו לעצור את דוויק, במסגרת גל המעצרים בו נעצרו מרבית מנהיגי החמאס בשטחים לאחר חטיפת החייל גלעד שליט.

בבתי הכלא בישראל מוחזקים בימים אלה יותר מ-60 ממנהיגי החמאס בשטחים, ביניהם שרים בממשלה, חברי פרלמנט, ראשי עיריות של החמאס ומנהיגים מקומיים של הארגון. ההערכה היא, כי מטרת המעצר הלילה היא ללחוץ על החמאס, לאחר שבימים האחרונים נראה כי המגעים לשחרורו של גלעד שליט נתקלים בקשיים לנוכח ההתפתחויות בזירה הצפונית.

תנועת חמאס גינתה בחריפות את מעצרו של דוויק. סיעת חמאס במועצה המחוקקת הפלשתינית הודיעה, כי מעצרו של דוויק, אותו היא מגדירה כ"חטיפה", הוא "דקירה בגב של החוק הבינלאומי וזלזול מחפיר בחוקים הבינלאומיים אשר מונעים פגיעה בחברי פרלמנט נבחרים.

" שירות YNET

איראן דוחה האולטימטום של האו"ם: "נגביר פעילות הגרעין"

"איראן תגביר את פעילות ייצור הדלק הגרעיני כפי ראותה ועל-פי צרכיה", כך אמר היום (א') המתווך הראשי של איראן לנושא הגרעין, עלי לריג'אני, שדחה על הסף את האולטימטום שהציבה מועצת הביטחון לטהרן בנושא.

מועצת הביטחון החליטה בשבוע שעבר לקרוא לאיראן להפסיק את פעילות העשרת האורניום עד ה-31 באוגוסט . אם תסרב - יתכנסו חברות מועצת הביטחון לדיון, בו יישקלו צעדי ענישה כלכליים ודיפלומטיים נגד טהרן.

האולטימטום נועד ללחוץ על איראן למסור את תשובתה על הצעת התמריצים שהוגשה לה בשלהי מאי.