גוגל מנחיתה מכה קשה על יאהו: תחליף אותה כספקית החיפושים ב-MySpace

חתמה עם ניוז קורפ על עסקת חלוקה מהכנסות מפרסום באינטרנט, בהיקף של 900 מ' ד' לשלוש שנים

ענקית החיפוש באינטרנט גוגל הודיעה אתמול (ב') על עסקת ענק של שיתוף בהכנסות מפרסום באינטרנט עם קונצרן המדיה ניוז קורפ, שבבעלות רופרט מרדוק.

במסגרת העסקה, שנפרשת על שלוש שנים, תהפוך גוגל למנוע החיפוש הבלעדי באתרי האינטרנט של ענקית המדיה ניוז קורפ, ובראשם אתר הקהילה ותוכן הגולשים הפופולרי MySpace. ניוז קורפ רכשה בשנה תמורת 585 מיליון דולר את מייספייס, אתר שהפך רשמית בחודש האחרון למס' 1 באינטרנט מבחינת תעבורת גולשים, לפני יאהו, גוגל ו-MSN של מיקרוסופט.

ההסכם ייכנס לתוקפו ברבעון האחרון של שנה זו, והחלוקה של ההכנסות בגין שיתוף הפעולה בין שני הצדדים תחל ברבעון הראשון של 2007.

במסגרת העסקה, תספק גוגל פרסום מבוסס-טקסט למייספייס, תוך שימוש בטכנולוגיה שתאפשר הצבת פרסומות מתאימות בכל עמוד. שיתוף הפעולה יתבצע גם באתרים אחרים בבעלות ניוז קורפ, אך לא תכלול את פוקס ספורטס, שפועלת במסגרת הסכם נפרד עם MSN.

העסקה מנחיתה מכה של ממש ליאהו, המתחרה העיקרית של גוגל בזירת החיפוש, אשר עד כה סיפקה את יכולות החיפוש לאתר MySpace.com. כמו כן, העסקה מנחיתה מכה על מייקרוסופט, אשר בנסיבות דומות הפסידה בשנה שעברה לגוגל עיסקה דומה עם חטיבת AOL אינטרנט של טיים וורנר ובתחילת השנה הפסידה ליאהו חוזה עם eBay.

במסגרת העסקה, תהיה לגוגל זכות הסירוב הראשונה להצגת מודעות פרסום הנמכרות דרך גורם שלישי ברשת Fox Interactive Media. ובהתאם לתנאי העיסקה, הבטיחה גוגל לשלם מינימום של 900 מיליון דולר לפוקס אינטראקטיב, בהתאם לנפח התעבורה באתרים, החל מהרבעון הראשון של 2007 ועד הרבעון השני של 2010.

לדברי פיטר צ'רנין, מנהל התפעול של ניוז קורפ, "זהו רק צעד ראשון בסדרה של צעדים רבים שאנו מתכוונים לעשות ביחד עם גוגל. אנחנו מצפים להרחבת מערכת היחסים שלנו בשנים הבאות לתחומים רבים אחרים". שתי החברות צפויות לשקול גם שיתוף פעולה בתחום הפרסום בווידיאו.

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, אמר כי העיסקה מרחיבה את "החזון של החברה להפוך את המידע בעולם לנגיש ושימושי לכולם".

למרות הצלחתו למשוך אליו כ-85 מיליון גולשים, My Space התקשה עד כה לתרגם פופולריות להכנסות מפרסום. העיסקה עם גוגל אמורה להפוך את האתר לרווחי.

ההודעה מגיעה אחרי שאמש דיווחה גוגל כי תשתף פעולה עם MTV מקבוצת ויאקום כדי לבחון מודל חדשני להפצת קבצי וידאו שישרת לקוחות, בעלי אתרים ומפרסמים.

גוגל תפיץ למאות אתרי אינטרנט ייעודיים תוכן עם פרסומות מרשתות MTV, בין היתר, קליפים מתוכניות מובילות כמו ספונג' בוב של ניקולודיאון ולגונה ביץ' של MTV, על מנת להרחיב את כמות התוכן באתרים אלה.