עיריית ת"א בכתב הגנה: אצטדיון בלומפילד הוא בבעלותנו המלאה - לחברת בצר לא מגיע פיצוי

בצר תבעה 10 מיליון שקל בגין המבנים והציוד שהעבירה לעירייה * חוזה החכירה ביניהן הסתיים ב-1999

עיריית ת"א טוענת, כי אצטדיון בלומפילד ביפו הוא בבעלותה המלאה וכי לחברת בצר חברה בע"מ לא נותרה כל זכות באצטדיון. העירייה הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א את כתב הגנתה בתגובה לתביעה של בצר, להצהיר כי היא זכאית לפיצוי של 10 מיליון שקל עבור המבנים והמיטלטלין שהעבירה לעירייה ב-1999.

לטענת העירייה, היא נתנה לבצר זכות חכירה בתמורה סמלית על-פי הסכם חכירה מיולי 1965 וזכות זו פקעה במארס 1999.

העירייה טוענת, כי כל ההשקעות שביצעה בצר הן רכושה המוחלט של העירייה ובצר אינה זכאית להחזר כלשהו בגינן. לדברי העירייה, באמצעות עו"ד אורנה אחרק-פרלוק, היא השקיעה בשיקום ושיפוץ האצטדיון 25 מיליון שקל משנת 1999.

לדברי העירייה, הציוד והמיטלטלין שהוערכו על-ידי בצר ב-1.2 מיליון שקל היה ציוד ישן, בלתי שמיש ברובו השווה 300 אלף שקל בלבד.

עוד נאמר בכתב ההגנה, כי ככל שבית המשפט יקבע שבצר זכאית להחזר בגין השקעותיה, הרי שיש לקזז כנגד השקעותיה את דמי השימוש הראויים בגין כל תקופת החכירה.

ביולי 1965 נחתם בין הצדדים הסכם לפיו החכירה העירייה לבצר את אצטדיון בלומפילד ובמארס 1999 החזירה בצר את החזקה באצטדיון לידי העירייה. ניסיונות הצדדים להביא לבורר את המחלוקת, בעניין השקעותיה של בצר, לא עלו יפה, ועל כן לדברי העירייה אין מנוס מהכרעת בית המשפט בשאלה האם זכאית בצר להחזר על השקעותיה. (ת.א 1212/05).