אלקטרה נדל"ן מרחיבה את תיק הנכסים בגרמניה: רכשה שישה נכסים תמורת כ-295 מיליון שקל

הרכישה בוצעה ביחד עם שותפים, כשחלקה של החברה ברכישה עומד על 50% * בחודש שעבר מימשה החברה שבעה נכסים במדינה

כחודש לאחר שמימשה בעיסקת ענק את אחזקותיה ב-7 נכסים בגרמניה, רוכשת חברת אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שלמה שרף, פורטפוליו נכסים חדש בגרמניה.

אלקטרה נדל"ן, יחד עם שותפים, חתמו על הסכם לרכישת 6 נכסים מניבים במערב גרמניה תמורת כ-294.9 מיליון שקל ובתוספת של הוצאות נלוות של כ-25.4 מיליון שקל. חלקה של אלקטרה נדל"ן בעיסקה עומד על 50%.

תיק הנכסים הנרכשים כולל 3 בנייני משרדים בשטח כולל של כ-16 אלף מ"ר בעיר פרנקפורט; 2 בנייני משרדים בעיר דיסלדורף, בשטח כולל של כ-4,650 מ"ר; ומרכז מסחרי בשטח כולל של כ-6,500 מ"ר בעיר המבורג. הנכסים כוללים לצידם גם כמה מאות מקומות חנייה.

הנכסים הנרכשים מושכרים לתקופות שונות לדיירים שונים, שהעיקריים שבהם הם: ממשלת גרמניה, הנהלת רשת בתי המלון היוקרתית שטייגנברגר ((Steigenberger, בנק UBS והרשת הקמעונאית Toom.

דמי שכירות השנתיים שמניבים ששת הנכסים מסתכמים בכ-22 מיליון שקל נטו ומייצגים תשואה של 7.5% על שווי הנכסים.

לצורך הרכישה, קיבלו אלקטרה נדל"ן ושותפיה הלוואה מסוג "Non-Recourse" בגובה של כ-241 מיליון שקל, ממוסד פיננסי. ההלוואה הינה ל-7 שנים ובריבית קבועה של כ-5.31%.

כאמור, לפני כחודש מכרו אלקטרה נדל"ן ושותפותיה פורטפוליו של כ-7 נכסים בגרמניה, שהושכרו לחברת דויטשה טלקום. תמורת הנכסים קיבלו אלקטרה נדל"ן ושותפותיה כ-1.87 מיליארד שקל. לאלקטרה נדל"ן, שחלקה בעיסקה עמד על 40%, נוצר בגין העיסקה רווח של כ-53 מיליון שקל ברוטו ועודף תזרימי של כ-101 מיליון שקל.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף, אמר היום: "אחרי ניצול ההזדמנות למכור ברווח גבוה ומהיר יחסית את הנכסים שהושכרו לדויטשה טלקום, אנו ממשיכים לבחון את השוק הגרמני ולאתר בו הזדמנויות השקעה אטרקטיביות. במקביל, אלקטרה נדל"ן ממשיכה לפעול גם להרחבת תיק הנכסים שלה בארה"ב, קנדה, שוויץ ומדינות נוספות".

אלקטרה נדל"ן דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2006, והציגה שיפור בהכנסותיה וברווחיה. הרווח הנקי של החברה בחצי הראשון של השנה עלה בכ-61% לרמה של כ-61.9 מיליון שקל והכנסות החברה טיפסו בכ-44% לרמה של כ-195 מיליון שקל. ה-F.F.O של החברה במחצית הראשונה של השנה עלה ל-41.9 מיליון שקל.