רווח הון ממימוש 7% ממניות סלקום סידר לדיסקונט השקעות רבעון נוסף של צמיחה ברווחים

בניכוי הרווח, בסך של 146 מיליון שקל, חלה ירידה ברווחי החברות הכלולות ל-130 מיליון שקל מ-167 מיליון שקל

חברת דיסקונט השקעות , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמה היום את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השני של השנה, מהם עולה כי הרווח הנקי של החברה בתקופה זו הסתכם ב-216 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 197 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דסק"ש פועלת כחברת אחזקות ורווחיה מגיעים מהחברות הכלולות בתיק האחזקות של החברה. סלקום, התורמת העיקרית לתוצאות החברה תרמה לרווח הנקי של דסק"ש 115 מיליון שקל, בהשוואה ל-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מהגדלת האחזקות של דסק"ש בחברה אשתקד.

במהלך הרבעון השני מכרה החברה 7% ממניות סלקום שבאחזקתה לבנק לאומי (5%) ולבנק הבינלאומי (2%), בגינן רשמה רווח נקי של 146 מיליון שקל.

נכסים ובניין תרמה לרווחי דסק"ש 14 מיליון שקל, בדומה לרבעון השני ב-2005.

הרווח משופרסל הסתכם ברבעון השני ב-22 מיליון שקל, בהשוואה ל-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

על התוצאות השפיעה לשלילה תרומת אלרון , שבגינה נרשם הפסד של 22 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 135 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. חלק מההפסד של אלרון קשור לגיוון אימג'ינג , בה הגדילה לאחרונה החברה את אחזקותיה.

בסך הכל הסתכם הרווח מחברות כלולות ב-130 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 167 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רבעון אחרון עם סקיילקס ולפני כור

בתחילת יולי השלימה דסק"ש את ההשתלטות על כור , במסגרתה רכשה כ-31% ממניות הקונצרן תמורת סך של כ-394 מיליון דולר. התוצאות ברבעון השני לא כוללות עסקה זו. עוד אחרי הדו"ח מכרה החברה אחזקותיה בסקיילקס והרווח מפעולה זו ירשם ברבעון השלישי.

דיבידנד שלישי בתוך חצי שנה

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 225 מיליון שקל, שיחולק לבעלי המניות של החברה ב-14 בספטמבר. מדובר בדיבידנד שלישי שמחלקת החברה בחצי שנה האחרונה.

דיסקונט השקעות

במהלך 30 ימי המסחר האחרונים רשמה מניית דסק"ש תשואה חיובית של 9.7%, אך מתחילת השנה עדיין מדובר בתשואה שלילית של 3.6%.