פיני כהן מצטרף ליצחק תשובה - ימונה ליו"ר חברת האחזקות

(עידכון) - גבי לסט ימשיך לכהן כיו"ר קבוצת דלק * השבוע מונה אלעד תשובה, בנו של בעל השליטה בחברה, לסגן יו"ר דירקטוריון קבוצת דלק

פיני כהן, המנכ"ל הפורש של אפריקה ישראל , צפוי להתמנות ליו"ר חברת תשובה אחזקות, מקבוצת דלק , בשליטת יצחק תשובה. כך נודע ל"גלובס". כהן עומד לסיים את תפקידו באפריקה בסוף אוגוסט. גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק, ימשיך בתפקידו. השבוע מונה אלעד תשובה, בנו הצעיר של יצחק תשובה, לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון של הקבוצה, ועל-פי הערכות השניים יהפכו לגורמים הדומיננטיים בניהול הקבוצה.

ניסיונו של כהן בעסקים אמור לחפות על גילו הצעיר (26) וחוסר נסיונו היחסי של אלעד תשובה והוא זה שאמור ללוות אותו בעסקאות הגדולות של הקבוצה. קבוצת דלק רכשה לאחרונה את חברת הביטוח האמריקאית ריפבליק תמורת כ-290 מיליון דולר ומתמודדת על רכישת 700 תחנות דלק באירופה בעסקה של מאות מיליוני דולר.

כהן כיהן בתפקיד מנכ"ל אפריקה ישראל ב-8 השנים האחרונות ובמהלך תקופת כהונתו, עלה שווי החברה מ-400 מיליון דולר ל-2.8 מיליארד דולר. העלייה המשמעותית בשווי מיוחסת לתזמון המוצלח של החברה ביציאה לפעילות יזמית בחו"ל. כהן כיהן בעבר במספר תפקידי מפתח במשק הישראלי, ביניהם מנכ"ל חברת הביטוח אררט, משנה למנכ"ל חברת רב-בריח ומנכ"ל חברת הליסינג והשכרת הרכבים אלדן.

עם פרישתו מאפריקה קיבל כהן חבילת מניות ואופציות בהיקף של כ-90 מיליון שקל, שמחציתה הוא כבר מימש בבורסה. יצחק תשובה נוהג לתגמל את מנהליו ביד רחבה ועל-פי הערכות גם כהן יזכה לחבילת מניות ואופציות בקבוצת דלק.

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של פיני כהן ושל יצחק תשובה עד למועד פרסום הידיעה.