ITL מפתחת חליפה עתידית למרינס האמריקני במסגרת עיסקה ב-50 מיליון דולר

בנוסף, העבירה החברה השבוע לצה"ל אספקה ראשונה של כוונות ראיית לילה עסקה של 30 מיליון שקל

איי.טי.אל אופטרוניקס מפתח-תקווה, יצרנית מערכות לייזר וחברת בת של "מיקל", זכתה במענק ראשוני של מיליון דולר מחיל הנחתים האמריקני (מרינס) לפיתוח חליפה עתידית לחיל החי"ר העתידי במסגרת תחרות מול ג'נרל דיינמיקס על מכרז בהיקף של 50 מיליון דולר.

החברה גם מתמודדת על מכרז לאספקת מערכות של מד טווח לייזר למרינס מול החברה השוויצרית "ווקטרוניקס" בהיקף של 15 מיליון דולר.

בנוסף, מסרה השבוע החברה למערכת הביטחון אספקה ראשונה של 1,000 כוונות ראיית לילה לחיל הרגלים, בעקבות המחסור שנתגלה במלחמה. ראש חטיבת אלקטרוניקה במינהל ההרכשה (מנה"ר) במשרד הביטחון, יצחק טנא, אמר בעת מסירת המשלוח הראשון, כי בעקבות העמידה בלוחות הזמנים תזמין מערכת הביטחון באיי.טי.אל אלפי יחידות מד מצייני לייזר עבור כוחות החי"ר.

היקף ההזמנה נאמד בכ-30 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, אלי ונציה, אמר ל"גלובס", כי החברה גיבשה בחודשים האחרונים תכנית הבראה שתיתן את תוצאותיה החל משנת 2007. לעומת זאת, שנת 2006 תסתיים בהפסד.

בשלב הראשון של ההתחרות נערכה בחינת השוואה של החליפות שמציעות שתי החברות במסגרת המכרז שהיקפו 17 אלף יחידות. בדו"ח ביניים שכתבה מיפקדת המרינס צוינה ההצעה של איי.טי.אל לשבח.

בעקבות זאת, הזמין המרינס מאיי.טי.אל להכין עבורו, במסגרת פיילוט, 40 חליפות תמורתן תקבל החברה הישראלית, כאמור, מיליון דולר.

החליפה העתידית לחיל החי"ר כוללת ארבעה פריטים. האחד, מחשב לכל חייל שיכלול את היכולות הבאות: מד ניווט, מערכת ניווט לוויינית GPS ויכולת הצגת וידאו מכוונת. השני, ערכת הרכשה עם מד טווח לייזר שבאמצעותו רוכש חייל החי"ר מטרות על ידי כך שהוא מסמן עבור מקורות האש את מיקום המטרות וסוגר בדרך זו מעגלי אש בזמן אמת.

הפריט השלישי הינו צג קסדה עילי המאפשר לחייל החי"ר לקבל על גבי הצג תמונת וידאו ואת תמונת השליטה והבקרה (שוב"ב). הפריט הרביעי הוא תוכנת השו"ב והתקשורת שנמצאת בתוך המחשב האישי של החייל. כל הפריטים נמצאים בתוך אפוד הלחימה של החייל, כשהם מזוודים היטב.

השבוע ציינה איי.טי.אל בטקס את השלמת השלב הראשון באספקת 5,000 מערכות ראיית לילה שהוזמנו על ידי מערכת הביטחון עבור צה"ל במהלך המלחמה בהיקף של 30 מיליון שקל. החברה עמדה בהבטחתה לספק את המערכות הראשונות בתוך עשרה ימים.

נציג מנה"ר, יצחק טנא, אמר, כי לא זכור לו מקרה דומה שחברה ישראלית תעמוד בדיוק כה רב בלוחות הזמנים שנקבעו. הוא אמר כי החברה תקבל השבוע הזמנה לאספקת מדי טווח לייזר עבור צה"ל. באיי.טי.אל מעריכים כי היקף ההזמנה הוא 30 מיליון שקל.

איי.טי.אל, הנסחרת בבורסה בשווי של 24 מיליון דולר, עומדת לפרסם הלילה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של 2006 .

על פי ההערכות, תדווח החברה על הפסדים, כפי שהיה גם ברבעון הראשון של השנה. למרות סימני ההתאוששות, מעריכה הנהלת איי.טי.אל כי החברה תסיים את השנה בהפסד.

אולם המנכ"ל, אלי ונציה, סבור, כי המגמה השתנתה וצבר ההזמנות יגדל בהתאם. להערכתו, הפוטנציאל העיסקי של איי.טי.אל גדל באופן משמעותי בגלל המלחמה. בדעת ההנהלה בראשותו להפוך את איי.טי.אל לבית לפיתוח מערכות לחיל העתידי מהמובילים בעולם.