הסכם עבודה חדש באל-על: בונוס לעובדים רק אם יירשם רווח בשנים 2006-2008

הסיכוי לקבלת בונוס והטבות אינו גבוה, שכן אל-על סיימה את הרבעון השני של 2006 בהפסד נקי של 15 מיליון דולר; העובדים ויתרו על תביעותיהם לתוספות שכר ל-2006

הנהלת אל על ועובדיה הסכימו להאריך את הסכם העבודה הקיים, במסגרתו ויתרו על תביעותיהם לתוספות שכר ל-2006. עוד הוסכם שאם רווחי החברה ב-2006 יגיעו ללמעלה מ-10 מיליון דולר, יקבלו העובדים מענק של 3% משכרם השנתי הבסיסי.

בשנת 2006 מובטח לעובדים בונוס מיוחד באם החברה תציג רווח נקי. עוד קובע ההסכם, שאם החברה תרשום רווח נקי של לפחות 10 מיליון דולר ב-2007, יזכו עובדי החברה לתופסת שכר של 3%. ב-2008, באם יושג רווח, יקבלו העובדים תוספת של 3% לשכר הבסיסי.

יצוין, שהסיכוי לקבלת בונוס והטבות אינו גבוה, שכן אל-על סיימה את הרבעון השני של 2006 בהפסד נקי של 15 מיליון דולר.

על פי הערכות, תסיים אל על גם את הרבעונים הבאים בהפסד. זאת בשל התחרות הגבוהה בענף, ירידת כמות הנוסעים בשל המלחמה וכן בשל העלייה במחירי הדלק.

נאמר גם, כי ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה, ועד העובדים וההסתדרות, אינו כולל סעיף של פיטורי עובדים, וזאת למרות ההפסדים של החודשים האחרונים.

לדברי מנכ"ל אל על, חיים רומנו, ויתור העובדים על תוספות השכר הוא עדות לבגרות ולאחריות שמגלה נציגות העובדים ועל שאיפתם של העובדים להצלחתה ואיתנותה של החברה.

ההסכם בין אל על וועד העובדים הושג לאחר סדרת דיונים בה נטלו חלק הנהלת אל על, נציגות של העובדים וההסתדרות. במקביל, הוחלט על המשך משא ומתן בין הצדדים לצורך מציאת פתרונות משותפים ומוסכמים עם הנהלת החברה להתייעלות בחברה בכל המגזרים.