כלל פיננסים על החברה לישראל: האפסייד טמון בכי"ל ועדיף להחזיק בכי"ל ישירות

בבית ההשקעות מורידים ההמלצה לחברה ל"תשואת שוק" ומציינים כי פעילות צים נמצאת אחרי שיאה * צופים מימוש קופת המזומנים של החברה

בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה חתך היום המלצתו למניית החברה לישראל ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" כשמחיר היעד נקבע על 1,900 שקל למניה, כ-12% מעל מחירה בשוק.

האנליסטית יסכה ארז טוענת בהמלצתה, כי הירידה שהציגה החברה לישראל ברבעון השני הייתה צפויה לאור תוצאות כי"ל, טאואר ומצב הספנות בישראל. עם זאת, עוצמת הירידה הפתיעה את השוק בגלל הוצאות המימון הגדולות.

את הרבעון השני מסכמת ארז כרבעון של תוצאות פושרות של החברות המוחזקות על ידי החברה לישראל.

ארז מעריכה כי גם הרבעון השלישי יהיה פושר וכי שינוי יהיה רק ברבעון הרביעי של השנה והוא יגיע מכיוונה של כי"ל.

לאחר שלושה רבעונים חלשים עם מכירות אשלג נמוכות, צפויה כי"ל להראות התאוששות לאחר החתימה על חוזי האשלג עם סין והודו. לטענת ארז, ההשפעה על הרבעון השלישי תהיה קלה בלבד והיא תבוא במלוא עוצמתה החל מהרבעון הרביעי של 2006.

לגבי צים טוענת ארז, כי מדובר בשוק מחזורי שנמצא אחרי השיא. עודפי היצע מורידים את מחירי ההובלה, בצד עלייה במחירי האנרגיה. בכלל פיננסים מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך בשנתיים הקרובות.

בבית ההשקעות מעריכים, כי קופת המזומנים הגדולה של החברה לישראל עומדת בפני מימוש באמצעות זרוע אנרגיה שמתהווה, על ידי כניסה לשותפות עם פז בבז"ן אשדוד, או על ידי רכישת בז"ן חיפה. מלבדם, החברה בוחנת רכישות בתי זיקוק ותחנות דלק בחו"ל.

בכלל פיננסים מסכמים ואומרים, כי האפסייד של החברה לישראל טמון בכי"ל ועדיף לרכוש את כי"ל ישירות, במיוחד לאור העובדה שצים נמצאת בשנים שאינן נמנות על הטובות שלה.

חברה לישראל