עתירה: מלרג נקטה בתכסיסנות במכרז ורימתה את עיריית הרצליה

חברת התשתיות "אברהם יצחק" מבקשת לאסור את התקשרותה של עיריית הרצליה עם חברת מלרג הנדסה בפיתוח פארק הרצליה

חברת התשתיות "אברהם יצחק" עתרה לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א, בבקשה לאסור את התקשרותה של עיריית הרצליה עם החברה הבורסאית מלרג הנדסה בפיתוח פארק הרצליה, בטענה שמלרג נהגה בתכסיסנות במהלך המכרז.

באמצעות עוה"ד אמיר כצנלסון וליאור להב, טוענת אברהם יצחק כי מלרג, המתמחה בפרויקטים תחבורתיים באזורים צפופי אוכלוסייה, נקבה במחירים לא ריאליים לביצוע מקצת מהעבודות ובמסירת מידע כוזב לוועדת המכרזים.

לראיה, היא מצטטת את מנהלת הפרויקט מטעם העירייה, חברת "אברהם ספיבק", שבדקה את ההצעות השונות שהוגשו במכרז, קבעה כי "מבדיקה פרטנית של ההצעות עולה כי הקבלן מלרג כלל מחירים בלתי סבירים במספר רב של סעיפים בכל שלושת המבנים. מחירים אלו מעידים על 'תכסיסנות' מצידו של הקבלן".

בין היתר, תימחרה מלרג פינוי פסולת מהאתר בשקל למ"ק, בעוד העירייה העריכה את הפרויקט בכ-35 שקל למ"ק. עוד נטען, כי גם יועצי החשמל של עיריית הרצליה הסתייגו מהצעתה של מלרג, שמחיריה נמוכים באורח בלתי סביר ממחירי השוק.

אברהם יצחק טוענת עוד, כי בדיון בפני ועדת המכרזים טענה מלרג שתפנה את הפסולת לאתר מחזור בבת-ים, ואולם בדיקה שנערכה העלתה שתחנה זו אינה קיימת כלל. לטענת אברהם יצחק, מדובר ברמייה שכן מלרג מתכוונת, כפי שחשד ספיבק, המתכנן מטעם העיירה עצמה, להטמין את הפסולת באתר ביצוע העבודות.

לדבריה, "תכסיסנות הינה מילה שאין בכוחה לתאר את מעשי מלרג. מוטב היה לו השתמשנו במילים בוטות יותר, מוטב היה לו נאמר רמייה, מצג שווא, הטעייה חמורה". (עת"מ 2143/06).