עו"ד יעקב וינרוט: עורקבי ובן-עמי רקמו עלילה נלוזה נגד הבורר אליהו וינוגרד

מבקש לדחות את בקשת עורקבי ובן-עמי לבטל את פסק הבורר בסכסוך ביניהם

"עזרא עורקבי ועו"ד שחר בן-עמי רקמו עלילה נלוזה נגד הבורר, השופט ד"ר אליהו וינוגרד, דרכם היתה והינה דרך של איומים והכפשות, תוך ניצול ציני שלא בתום לב של החסינות המוענקת בדיני לשון הרע על כתבי בית דין". כך טוען עו"ד יעקב וינרוט במסגרת תשובתו לבקשה של עורקבי ובן-עמי להעביר את וינוגרד מתפקידו כבורר בסכסוך ביניהם ולבטל את פסק הבוררות לטובתו.

וינרוט מבקש לדחות את הבקשה ולחייב את עורקבי ובן-עמי בהוצאות לדוגמא "תוך מתן הדעת להתנהלותם הפסולה ולטענות הקשות והמכפישות שהם טוענים כלפי הבורר וכלפי".

עורקבי ובן-עמי הגישו נגד וינרוט תביעה בסך 4.5 מיליון שקל בגין סכסוך על הסכם לחלוקת רווחים שהופקו מעסקאות במקרקעין השייכים לפטריארכיה, היוונית-אורתודוקסית בירושלים. עורקבי ובן-עמי טענו כי וינרוט הונה אותם בכך שהסתיר מהם את העובדה שהרוויח בעסקה סכום של כ-2.5 מיליון דולר, וטען כי הרווח הסתכם ב-150 אלף דולר.

וינרוט אישר שקיבל שכ"ט בסך כ-2.5 מליון דולר, אלא שלדבריו לשניים אין זכות בכספים אלה, משום שהסכם חלוקת הרווחים התגלה כבלתי ניתן לביצוע. בית המשפט הורה להעביר את הסכסוך לבוררות בפני וינוגרד, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, וביוני 2006 דחה הבורר את תביעתם של עורקבי ובן-עמי.

בחודש שעבר הגישו עורקבי ובן-עמי בקשה לביטול פסק הבוררות ולהעברתו של וינוגרד מתפקידו בטענה שאין להם אמון באובייקטיביות של הבורר. לדבריהם, בידיהם קלטת בה נשמע וינרוט אומר, כי וינוגרד שבוי בכיסו: "וינוגרד בתור בורר מקובל עליי, זה בנאדם שלי". וינוגרד סירב לפסול עצמו, וציין כי אין ולא היה לו מעולם קשר אישי, חברתי או מקצועי עם וינרוט.

בתשובה שהגיש לבקשה, טוען גם וינרוט כי אין ולא היה לו כל קשר עם וינוגרד. לדבריו, לעורקבי ובן-עמי "היה דפוס התנהגות קבוע, כאשר כל אימת שהבורר החליט בניגוד לעמדתם, הוא נענה במתקפה של טענות שהופנו נגדו אישית, משל היה הדבר פעולת תגמול או ניסיון להרתיעו מלשוב ולעשות כך".

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט אורי גורן, הודיע כי בשל היכרותו עם וינוגרד הוא החליט להעביר את התיק לסגנו, השופט יהודה זפט. (ה"פ 872/06).