ביה"ד לעבודה: אי חידוש חוזה עם עובד שהוגש נגדו אישום - עשוי לפגוע בחזקת החפות

שוקי משעול, ששימש ממונה אזורי מע"מ ברשות המיסים, ביקש צו נגד פיטוריו * השופטת שלחה את הצדדים להגיע להסכמה ביניהם

אי חידוש חוזה בכירים עם עובד שהוגש נגדו כתב אישום, אך טרם הסתיים הדיון בו - יתכן שמהווה פגיעה בחזקת החפות. כך אומרת סגנית שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, חגית שגיא.

שגיא דנה בעניינו של שוקי משעול, ששימש ממונה אזורי מע"מ ת"א 1 ו-2 ברשות המיסים. כנגד משעול הוגש כתב אישום המייחס לו פגיעה בפרטיותם של עוסקים, בשל מסירת מידע מתיקיהם. לטענתו, כתב האישום הינו על רקע חשיפת פרשות שחיתות באגף המכס והמע"מ על ידו; התנגדותו לרצונם של גורמים בכירים בהנהלת המכס להביא למינוי עובדים משיקולים פוליטיים; וכן התנגדותו בעניינים שונים למנהל רשות המסיים לשעבר, איתן רוב.

במאי האחרון הושעה משעול מעבודתו, ונאמר לו כי השעייתו תימשך עד לתום ההליכים הפלילייים או המשמעתיים נגדו. בהמשך הודיעו לו כי לא יחדשו את חוזה העסקתו.

משעול טען, באמצעות עו"ד מנחם רובישנטיין, כי אי חידוש החוזה או פיטורין, עומדים בניגוד מפורש לחוק שירות המדינה; הוא שרירותי ולוקה בחוסר תום לב ובחוסר הגינות, ועומד בניגוד ובסתירה לחוק, לתקש"יר, לפסיקת ביהמ"ש ולכללי הצדק הטבעי.

לדבריו, פיטוריו נעשו לטענתו משיקולים זרים, ללא בדיקת טענותיו לגבי מניעי רשות המיסים לעניינן השעייתו. משעול ביקש צו מניעה נגד פיטוריו. השופטת שלחה את הצדדים להגיע להסכמה ביניהם.