עתירה לביטול מכרז של המוסד לביטוח לאומי: "קבע את הקריטריונים לאחר הגשת ההצעות"

עמותת עזר מציון מבקשת לבטל מכרז של המוסד לביטוח לאומי ליצירת מאגר נותני שירות סיעוד לטיפול בזקן בביתו לזכאים לגימלת סיעוד

עמותת עזר מציון מבקשת לבטל מכרז של המוסד לביטוח הלאומי ליצירת מאגר נותני שירות סיעוד לטיפול בזקן בביתו לזכאים לגימלת סיעוד. לטענתה, באמצעות עו"ד אורי בר ממשרד י.וינרוט, הביטוח הלאומי קבע את הקריטריונים למכרז בדיעבד, לאחר שהמציעים הציעו את הצעותיהם. לדבריה, הביטוח הלאומי פעל בעניין באופן בלתי סביר ומפלה.

למכרז ניגשו 173 מציעים מכל רחבי הארץ. בינואר 2006 שלח הביטוח הלאומי את תוצאות המכרז למציעים השונים. מיד לאחר מכן העלו מציעים רבים טענות שונות ביחס לניקוד שקיבלו. בעקבות זאת, החליט המוסד על עיכוב תוצאות המכרז, ובסוף אוגוסט שלח מחדש את תוצאות המכרז.

העמותה טוענת בעתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי לאחר קבלת ההצעות, ולמעשה לאחר פרסום התוצאות הראשוניות בינואר 2006, החליט המוסד בדיעבד על קביעת קריטריונים שונים וחדשים לבחינת ההצעות.

בנוסף, נטען כי לאחר שכבר קיבלו המציעים השונים את תוצאות המכרז ובעקבות מכתבי התלונה הרבים, החליט הביטוח הלאומי על קריטריונים חדשים ועל בחינה מחודשת של כל ההוצאות על פיהם. (עת"מ 881/06).