הירשזון מנוע מלטפל בכל עניין שייוצג ע"י עו"ד אלדד יניב מול האוצר

כך קובעת היועצת המשפטית של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז, זאת על רקע טיפולו של יניב בענייניו האישיים של הירשזון

שר האוצר, אברהם הירשזון, מנוע מלטפל בכל עניין שייוצג על-ידי עו"ד אלדד יניב מול משרד האוצר. כך קובעת היועצת המשפטית של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז. זאת, על רקע טיפולו של יניב בענייניו האישיים של הירשזון.

כמו כן, גם אם יפסיק יניב לטפל בענייניו האישיים של הירשזון, קובעת מזוז, יהיה צורך לבחון את מעורבות השר בכל עניין שייוצג על-ידי יניב מול משרד האוצר.

מזוז הבהירה זאת לשר בעקבות פנייתה של עו"ד דניאל קורס מהתנועה לאיכות השלטון, שביקש לקבוע כי הירשזון יהיה מנוע מטיפול בהפרטת תע"ש או אגרקסקו. זאת, מאחר שאביב אלגור ואיאן דייויס, המבקשים להתמודד על רכישת חברות אלה, מיוצגים בידי עו"ד יניב.

מזוז מציינת בתשובתה לתנועה, כי כיוון שאין הליכים למכירת החברות, ממילא יניב אינו מייצג בהליכים אלה מול רשות החברות הממשלתיות, ולכן לא נדרשה הנחיה כלשהי להירשזון בעניין. יצוין, כי פרט לעניינם של אלגור ודייוויס, מטפל יניב בעשרות עניינים מול משרד האוצר, הנוגעים ללקוחותיו העסקיים.

מקורבים ללשכת השר אמרו בתגובה: "זו עמדה מוזרה, כי היא יכולה לגרום לתוצאה הפוכה בתכלית: גורמים שמעוניינים לסכל מעורבות של הירשזון, ישכרו את שירותיו של יניב כדי למנוע את מעורבותו. ההחלטה בדבר המניעות של הירשזון צריכה להתקבל לגופו של עניין ולא בצורה כללית וגורפת".