הסכם רישיון בלעדי לכן פייט עם חברה יפאנית לתרופת ה-CF101 - התמורה עשויה להגיע ל-19.5 מיליון דולר

התמורה בחוזה תלויה בעמידה באבני דרך שנקבעו בהסכם ושמבוססים על התקדמות הפיתוח של התרופה

כן-פייט , חברת הביוטכנולוגיה, הודיעה היום על חתימת הסכם רישיון בלעדי עם החברה היפנית Seikagaku Corporation לפיתוח ושיווק ביפן של תרופת ה-CF101, המיועדת לטיפול במחלות דלקתיות, הכוללות דלקת מפרקים שגרונית.

על פי תנאי ההסכם, כן-פייט תקבל סכום מצרפי של עד כ-19.5 מיליון דולר, על פי מתווה מוסכם, הכולל תמלוגים ממכירות של CF101 ביפן. במסגרת ההסכם, קיבלה החברה היפנית רשיון ייחודי לפיתוח ושיווק התרופה בשוק היפני בלבד. כן-פייט צפויה להתחיל בקרוב ניסוי קליני בישראל שלב IIa לבדיקת ה-CF101 לטיפול במחלת העין היבשה.

כן-פייט תקבל באופן מיידי סכום של 3.5 מיליון דולר, וסכום של 2 מליון דולר נוספים כתלות בהתקדמות בניסוי הקליני שלב IIb אשר צפוי להסתיים במהלך 2007. החברה אף תקבל תמלוגים שנתיים בסכום כולל של עד 2 מיליון דולר.

כן-פייט תקבל את יתרת דמי הרישיון, בסך של 12 מיליון דולרים, כתלות בעמידה באבני דרך שנקבעו בהסכם ושמבוססים על התקדמות הפיתוח של תרופת ה-CF101. מלבד הסכומים הנ"ל, תהנה כן פייט מתמלוגים משמעותיים ממכירת המוצר שישווק על ידי חברת Seikagaku, וכן תקבל הכנסות נוספות ממכירה לחברה היפנית של החומר הפעיל בתרופה אשר יידרש לייצורה למטרות שיווק ביפן.

ד"ר אילן כהן, ממקימי כן פייט וסגן יו"ר הדירקטוריון של החברה אמר: "אנו מאד שמחים לשותפות עם חברה מכובדת כחברת Seikagaku Corporation. בחתימתה על ההסכם, חברת Seikagaku הינה החברה הבינלאומית ובעלת המוניטין הראשונה שמאשרת את היסודות המדעיים האיתנים של חברת כן-פייט ואת איכות התוצאות של הניסויים הקליניים בתרופה שנערכו עד כה".

"ההסכם גם יביא להזרמת כסף נוספת לחברה, דבר שיסייע לה להמשיך ולפתח את צנרת התרופות שלה". ד"ר כהן הוסיף, כי "ההסכם הזה וההתקדמות הגדולה בפיתוח הקליני הם אבני דרך חשובות ביותר בדרך להסכמים גדולים נוספים עם חברות פרמצבטיות רב-לאומיות".