שתי מעילות הענק בארה"ב חוזרות לכותרות: מנכ"ל וורלדקום יחל לרצות את עונשו

בנוסף, מנהל הכספים של אנרון ישמע את גזר דינו * בעקבות המעילות והתמוטטות החברות, מחקה אנרון בדצמבר 2001 כ-60 מיליארד דולר וורלדקום איפסה ב-2002 שווי של יותר מ-100 מיליון דולר

שתי מעילות הענק שזיעזעו בשנים האחרונות את עולם העסקים בארה"ב חוזרות היום לכותרות כאשר מנכ"ל וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס, צפוי להתחיל היום את ריצוי תקופת מאסרו. כמו כן, משך ריצוי עונשו של מנהל הכספים לשעבר של אנרון, אנדרו פאסטו, צפוי להיגזר היום.

על אנדרו פאסטו צפוי להיגזר עונש של עד 10 שנים, שנחשב לעונש קל כיוון שהוא שימש כעד מרכזי בהרשעתם של קנת ליי (שנפטר ביוני האחרון) ונשיא אנרון לשעבר ג'פרי סקילינג. השניים הורשעו בהונאת משקיעים ומועסקים, להם שיקרו לגבי חוסנה של החברה. בדצמבר 2001 התמוטטה אנרון והכריזה על פשיטת רגל. ההתמוטטות מחקה יותר מ-60 מיליארד דולר בשווי שוק, וכ-2.1 מיליארד דולר בתכניות פנסיה ואלפי משרות.

בזמנו היתה זו מעילת הענק בוול סטריט אולם זמן לא רב אחריה הפציע פרשיית וורלדקום, כאשר ביולי 2002 פשטה החברה את הרגל במסגרתה התגלו אי סדרים חשבונאיים בהיקף 11 מיליארד דולר. שווי השוק של וורלדקום שנמחק היה יותר מ-100 מיליון דולר.

לפני מספר חודשים אישר בית משפט פדרלי לערעורים את הרשעתו של מנכ"ל וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס, בהפרת חוקי הסחר בניירות ערך של ארה"ב- היום הוא צפוי להתחיל לרצות את עונשו. אברס בן ה-64, שעבד כחלבן וכסלקטור בצעירותו, הפך חברת טלפון קטנה לחברת שירותי הטלפון ארוכי-הטווח השניה בגודלה בארה"ב.