ביהמ"ש: מלרג נהגה בתכססנות, אך זכייתה במכרז של עיריית הרצליה לא תבוטל

השופט ציין בהחלטתו כי בינתיים נחתם חוזה וניתן צו לתחילת העבודות, אותן יש לבצע בדחיפות לפני תחילת עונת הגשמים

בית המשפט המחוזי בת"א קבע, כי הצעתה של החברה הבורסאית מלרג הנדסה וקבלנות במכרז של עיריית הרצליה לביצוע עבודות פיתוח פארק הרצליה היתה נגועה בתכססנות מובהקת. עם זאת, החליט השופט יהודה זפט שלא להיעתר לבקשתה של חברת התשתיות "אברהם יצחק", שהשתתפה במכרז, להוציא צו ביניים נגד מימוש זכייתה של מלרג במכרז, בציינו כי בינתיים נחתם חוזה וניתן צו לתחילת העבודות, אותן יש לבצע בדחיפות לפני תחילת עונת הגשמים.

השופט הוסיף גם כי "אברהם יצחק" לא תוכל לזכות בסעד שביקשה לקבוע כי היא הזוכה במכרז, כיוון שהצעתה אינה ההצעה הזולה לאחר הצעת מלרג.

"אברהם יצחק" ביקשה לאסור את התקשרותה של עיריית הרצליה עם מלרג, בטענה שמלרג נהגה בתכסיסנות במהלך המכרז. באמצעות עוה"ד אמיר כצנלסון וליאור להב, טענה "אברהם יצחק" כי מלרג נקבה במחירים לא ריאליים לביצוע מקצת מהעבודות ובמסירת מידע כוזב לוועדת המכרזים. עוד נטען, כי גם יועצי החשמל של עיריית הרצליה הסתייגו מהצעתה של מלרג, שמחיריה נמוכים באורח בלתי סביר ממחירי השוק.

מלרג הסבירה כי נקטה בדרך תמחור זו כדי להתגבר על תנאי התשלום הקשים (שוטף + 90 יום) שנקבעו במכרז. ואולם, השופט זפט קבע כי אין בהסבר זה כדי להכשיר את תכסיסנותה של מלרג, שכן "מדובר בתכסיסנות מובהקת, המעקרת הלכה למעשה את כוונת בעל המכרז לשלם את התמורה רק לאחר שוטף90 יום. (עת"מ 2143/06).