מאסר ע"ת וקנס למנהל חב' גורי הפצה על הקטנת תכולת אבקת הכביסה "קולון" מבלי ליידע הצרכנים

ביהמ"ש גזר קנס של 50 אלף שקל ומאסר על תנאי לשבעה חודשים על עודד גורי, מנהל גורי הפצה, וקנס של 300 אלף שקל על החברה

בית משפט השלום בראשל"צ גזר אתמול (ג') קנס של 50 אלף שקל ומאסר על תנאי לשבעה חודשים על עודד גורי, מנהל חברת "גורי הפצה", המייבאת בין היתר את אבקת הכביסה "קולון", בגין הטעיית צרכנים. בנוסף הטיל השופט, אברהם היימן, על החברה קנס של 300 אלף שקל.

גזר הדין ניתן בכתב אישום שהגיש נגד החברה משרד התמ"ת. בכתב האישום טען משרד התמ"ת, באמצעות עוה"ד טלי קינן, כי "גורי" שיווקה אריזה חדשה של "קולון", בה היתה התכולה קטנה ב-250 גר' מהאריזה המקורית, בלא ששונה עיצוב האריזה ובלא שהדבר צוין על גבי האריזה.

סעיפי האישום היו: הטעיה בעיצוב האריזה והטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות, תוך גרימת נזק כלכלי למספר רב במיוחד של צרכנים. עוד נטען בכתב האישום כי העבירה שבוצעה הינה מהחמורות בתחום הצרכנות, וכי מעשים אלה הפכו למכת מדינה, ולכן נדרשת הרתעה מידית.

בית המשפט הרשיע את החברה ואת מנהלה בכל סעיפי האישום וקבע כי מדובר בתופעה חמורה, שכן הקטנת כמות המוצר כמוה כתוספת סמויה למחיר מבלי ליידע את הצרכן. "כל מעשה שיש בו כדי לדמות שני מוצרים שונים כאילו היו זהים, הוא בבחינת תחפושת' של אחד המוצרים לצורת האחר, וכי יש בכך כדי שיבוש החזות והטעיה חמורה של הצרכן", נקבע.

בית המשפט קיבל את טענת התביעה כי מדובר בתרגיל שיווקי ובאחיזת עיניים תוך פרישת רשת שהצרכנים נקלעו לתוכה. החברה וגורי אישית נדרשו להפקיד התחייבות בגובה 400,000 שקל, ו-100,000 שקל (בהתאמה) שלא לעבור עבירה דומה בשלוש השנים הבאות.