אלמנת הקבלן אברהם רובינשטיין משיבה לילדיה: הם לא יכתיבו לי כיצד לנהוג ברכושי

שניים מילדיה של אירמה רובינשטיין טוענים כי נושלו מהירושה לטובת אחיהם * האם: כשקיבלו רכוש רב, הם לא התלוננו

אירמה רובינשטיין, אלמנתו של אברהם רובינשטיין, שהיה בעל השליטה בחברת הבנייה המשפחתית האחים רובינשטיין, טוענת כי ילדיה, נורית ויואב, התובעים לקבל חלק מהירושה המוערכת בכמעט 100 מיליון דולר, מנסים "להכתיב לה את האופן בו תנהג ברכושה ובקניינה".

כזכור, לפני כשבועיים הגישו יואב רובינשטיין ונורית פרח בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א, להאריך להם את המועד לבקש את תיקון צוואת האב, עד שיסתיים הליך מקביל בביהמ"ש לענייני משפחה.

לדבריהם, ההורים עשו צוואות הדדיות, אך לאחר מות האב, השפיע אחיהם רמי רובינשטיין, המנהל את החברה כיום, על אימם לשנות את הצוואה ההדדית ולהעביר את חלקם אליו. באמצעות עוה"ד ד"ר רלי לשם, רון פלג ויוסי מנדלסון, הם טענו, שחודשיים אחרי פטירתו של האב, ערכה האם צוואה חדשה, שבה ביטלה לחלוטין את אופן חלוקת הרכוש שנקבע בצוואת האב.

כעת מגיבה האם לבקשה, ובאמצעות עו"ד אפי פרי אומרת שהיא "מצרה על שילדיה בחרו להגיש הליכי סרק נגדה". לדבריה, הילדים נורית ויואב כלל אינם יורשים מכוח צוואת בעלה המנוח, ובכלל לא מדובר במקרה של "יורש אחר יורש" אלא "יורש במקום יורש". זאת, משום שבצוואה נאמר במפורש שהיא היורשת הבלעדית: "במקרה ומועד פטירתי יחול לפני פטירתה של אשתי, הנני מצווה את כל רכושי מכל סוג שהוא וללא הגבלה, לאשתי היקרה אירמה".

נורית ויואב מסתמכים, לדבריה, על הסעיף בצוואה העוסק במצב שבו האב ימות לפניה, אך סעיף זה כלל לא נכנס לתוקף, ו"מאחר שהיא היתה בחיים ביום פטירת המנוח, מוצתה במלואה הצוואה". גם לפי הפסיקה, "לא נמצא כל פסול בשלילת נכסים ממי שאוזכרו בצוואה בסעיף שלא נכנס לתוקף".

לטענתה, אין בעובדה שהיא ובעלה עשו צוואות הדדיות כדי להעניק לילדיה טענת הסתמכות כלשהי, משום שבתי המשפט הכירו ב"חופש לשנות צוואה, לרבות צוואה הדדית, בכל עת, כפי שידעו גם המצווים בענייננו".

היא דוחה את הטענות כאילו החלטותיה אינן עצמאיות ומושפעות מבנה רמי. "יואב ונורית מודים בתביעתם כי קיבלו רכוש ניכר מהמנוח והאלמנה כמתנות בחיים. יותר מכך, באחרונה נתנה אירמה במתנה את הווילה שלה באפקה - ששווייה רב, ליעל רובינשטיין, בתו של יואב. על כך אין תרעומת למבקשים. האם גם העברה זו נעשתה בשיקול דעת פגום ותחת השפעתו של רמי?".

למרות הכל, הודיעה אירמה שלשם סיום ההליכים במהרה היא מסכימה שתינתן להם הארכת מועד בגין הגשת התביעה, שלטענתה היא חסרת שחר, מבלי שיהיה בכך משום קביעה שהמועד להגשת בקשת תיקון הצוואה לא חלף עוד קודם להגשת הבקשה. גם רמי רובינשטיין הודיע היום לבית המשפט, באמצעות עו"ד גבי מויאל ממשרד המבורגר-עברון, שהוא מסכים להארכת המועד, וציין שהוא תומך בטענות אימו. (בש"א 312/06).