שר החוץ המצרי בראיון ל"אל ערבייה": "חמאס סרב ליוזמה שגיבשה קהיר לשחרור שליט"

במהומות ברצועה: 11 פלסטינים נהרגו וכ-100 נוספים נפצעו ביומיים של קרבות רחוב בין אנשי חמאס לפתח'

שר החוץ של מצרים, אחמד אבו אל-רייט, אומר שחמאס סירב ליוזמה שגיבשה קהיר וזכתה לתמיכת ישראל, לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט.

לדברי השר, הארגון סירב להצעה ישראלית להוציא לחופשי בין 900 ל-1,000 אסירים פלסטינים, בתמורה לשחרור החייל. "הצלחנו להביא לגיבוש עסקה עם ישראל במסגרתה ישוחררו נשים, ילדים, זקנים וכאלה שריצו תקופות ארוכות של מאסר - בתמורה לחייל".

בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערבייה" ששודר היום אמר אל-רייט כי "העסקה יכולה הייתה להביא לשחרור של אלפי אסירים חזרה לארצם, אך למרבה הצער הארגונים הפלסטינים החליטו להמשיך להחזיק בחייל החטוף".

בתוך כך, ועדות ההתנגדות העממית הזהירו אמש את ישראל מפני ניסיון שיחרור שליט בכוח. דובר הארגון הזהיר, כי "אם יפתח צה"ל במבצע רחב היקף ברצועת עזה, עניין החייל יסגר". לדבריו, "אם צה"ל יכנס לעזה ויהרוג פלשתינים, ישראל לעולם לא תקבל את החייל".

מהומות ברצועה:

11 פלסטינים נהרגו וכ-100 נוספים נפצעו ביומיים של קרבות רחוב בין אנשי חמאס לפתח' ברצועת-עזה ובגדה.

הלילה איים ארגון גדודי חללי אל-אקצה של פתח' כי יחסל את ראשי חמאס, ובהם את ראש הזרוע המדינית של הארגון, חאלד משעל. אמש, לאחר שקט שנשמר כמה שעות, התחדשו העימותים האלימים בין פעילים חמושים של פתח' וחמאס ברצועה. העימותים התפשטו גם לכמה ערים ברחבי יהודה ושומרון.

המהומות פרצו לאחר שחברי הכח הביצועי של חמאס פתחו באש לעבר מפגינים של הפתח' - עובדי הרשות שקיימו צעדות מחאה על הלנת שכרם במשך כמה חודשים. עוד דווח כי אנשי חמאס חטפו מספר פעילים של הפתח'.

אבן-מאזן: "אם שר הפנים של ממשלת חמאס אחראי - יועמד לדין"

יושב-ראש הרשות, אבו מאזן, קרא אמש לסלק את הכח המיוחד שהקימה ממשלת חמאס מרחובות עזה. בראיון לרשת אל-ערבייה הוסיף ואמר כי אם יתברר ששר הפנים מממשלת חמאס, סעיד סיאם, אחראי לאירועים האחרונים - הוא יועמד לדין.

חילופי האש התמקדו תחילה באזור חאן-יונס, ולאחר מכן התפשטו גם לאזורים אחרים ברצועה. במהלך התקריות נשרף כליל ביתו של קצין במנגנון הביטחון המסכל, בו משרתים אנשי פתח'.