דלק נדל"ן מתרחבת בישראל: תשקיע 47.4 מיליון דולר באג"ח להמרה של ויתניה

האג"ח ניתנת להמרה ל-50% ממניות ויתניה * בכוונת ויתניה לפעול להנפקה בבורסה של תל-אביב

חברת הבת של קבוצת דלק , דלק נדל"ן , הודיעה היום, כי חתמה על הסכם להעמדת מימון בסכום של כ-47.39 מיליון דולר בצורה של אג"ח להמרה לתקופה של כ-10 שנים לחברת ויתניה. ההלוואה צמודה לדולר וניתנה בריבית שנתית של ליבור פלוס אחוז והיא ניתנת להמרה בכל עת למניות של ויתניה אשר יהיו שוות ל-50% מהון המניות המוקצה והמונפק שלה.

ויתניה מחזיקה באופן ישיר ובאופן עקיף בחלק מהזכויות בחמישה פרוייקטים עיקריים: בית זיואל ברמת החייל, בית אמפא בהרצליה פיתוח, בית וריאנט בהרצליה פיתוח, בית אמצור בהרצליה פיתוח ומקרקעין ברמת החייל המיועדים לפרוייקטים מניבים. השלמת העסקה מותנית בין היתר באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

ויתניה מוחזקת כעת בחלקים שווים על ידי האחים גד ודן פרופר, חברת גיתם, קבוצת האחים חממי וחברת SGS שבבעלות אהוד סמסונוב ועמוס שמיע. כל אחד מהם מחזיק בכ-25% ממניות החברה. במידה ותומר ההלוואה, תרד האחזקה של כל אחת מבעלות המניות בחברה במחצית, כך שכל אחד מבעלי המניות הנוכחיים יחזיק ב-12.5% ממניות ויתניה.

על פי ההסכם, ההלוואה מובטחת בשעבוד קבוע על מחצית מהון המניות הנוכחי של ויתניה. בעת החלטת החברה על המרת ההלוואה למניות, יומר סכום של לפחות 37.34 מיליון דולר בתוספת הריבית שנצברה עליו להון המניות המוקצה .

בהסכם נקבעו כללים בהם גם יתרת האג"ח, כולה או חלקה, תומר ותחשב כפרמיה בגין הון המניות המוקצה של החברה. גובה הסכום מתוך יתרת האג"ח שיומר כאמור, ייקבע בהתאם לתנאים שהוסדרו בהסכם כגון השלמת פרוייקטים, קבלת אישורי בנייה, חתימת הסכמי שכירות ואכלוס.

לאור זאת, שוויה של ויתניה לצורך ההמרה ינוע בטווח של 74.8-94.8 מיליון דולר, אחרי כספי הגיוס. במידה ובתום 10 שנים לא יומר האג"ח להון מניות, אזי הסכום יוחזר בריבית של ליבור פחות 1.5%, שתחושב מתום השנה השלישית ועד השנה העשירית.

בהסכם נקבעו מקרים נוספים בהם תבוצע המרה של האג"ח למניות. בין המקרים: הנפקת הון המניות של ויתניה לציבור בבורסה תל אביב לפי שווי שלא יפחת מפי שניים מסכום ההלוואה בצירוף הריבית שנצברה עליה. מקרה נוסף הוא קביעת שווי חברה על ידי שמאים שיעלה על 110 מיליון דולר.

כן נקבע בהסכם, כי לחברה הזכות להכנסת שותפים נוספים בזכויותיה על-פי ההסכם וזאת בתנאים שנקבעו.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן אמר, כי "ההשקעה בחברת ויתניה, שנהנית מסל נכסים מניבים מגוון ואיכותי, הינה חלק מהאסטרטגיה של דלק נדל"ן להרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים שלה בישראל. אנו מאמינים, כי עסקה זו, ופוטנציאל ההנפקה ו/או הכנסת נכסים לקרן REIT, ייצרו ערך לבעלי מניותיה של דלק נדל"ן".

דלק נדל"ן פועלת בימים אלה להנפקת הפעילות הבינלאומית בתחום הנדל"ן המניב, המרוכזת תחת חברת הבת, דלק בלרון בינלאומי, בבורסה הראשית של לונדון. דלק נדל"ן הציגה שיפור בעסקיה ברבעון השני של שנת 2006. החברה הציגה ברבעון רווח נקי בסך של כ-141.5 מיליון שקל, לעומת כ-19.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2005.