אלרוב נדל"ן קונה בשוויץ ומוכרת בצרפת: צפוייה לרשום רווח הון של 24 מיליון שקל

רכשה בלוזאן בניין משרדים תמורת כ-100 מיליון שקל * הנכס הוא מושכר בתפוסה של כ-70% ודמי שכירות השנתיים הינם 5.5 מיליון שקל

אלרוב נדל"ן השלימה עסקת מכירת נכס בצרפת, קרובה לסיים מכירת נכס נוסף ופועלת לריכשת נכס בשוייץ. כך דיווחה הבוקר החברה ששבה בסערה מפגרת יום הכיפורים.

העיסקאות בצרפת מבוצעות על ידי החברה הבת, PIH, המוחזקת בשיעור של 74.5%. בעיסקה שכבר נסגרה, נמכר נכס בתמורה לכ-24 מיליון שקל. רווח ההון הצפוי לחברה מהמכירה, לאחר מס, מוערך בכ-5.6 מיליון שקל והוא יירשם בספרים ברבעון השלישי של השנה.

כמו כן, בצרפת מנהלת החברה משא ומתן למכירת נכס נוסף. הרווח הצפוי מהמכירה מוערך בכ-20 מיליון שקל. להערכת החברה המועד המשוער להשלמת המו"מ הינו סוף חודש נובמבר הקרוב.

בשוויץ סיכמה אלרוב נדל"ן על רכישת בניין משרדים, Proven Center, בעיר לוזן תמורת כ-100 מיליון שקל. הנכס משתרע על שטח של כ-6,600 מ"ר. הוא מושכר בתפוסה של כ-70% כאשר החברה טוענת כי מרבית השטחים הפנויים הינם מרתפים.

דמי שכירות השנתיים כיום הינם 5.5 מיליון שקל ועם השכרת יתרת השטחים הפנויים צפויים להסתכם בכ-6.6 מיליון שקל. השוכר העיקרי בנכס הינו משרד ממשלתי.

הרכישה תתבצע בהלוואת Non Recourse, על ידי בנק זר שיממן כ-83% מהרכישה. בשנתיים הראשונות תוחזר ריבית בלבד. יתרת הסכום תמומן ממקורות עצמיים של החברה. גם השלמת עסקה זו צפויה עד סוף חודש נובמבר.

מר אלפרד אקירוב, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון אלרוב מסר: "אנו שבעי רצון מהשלמת העסקאות בשוויץ ובצרפת. בהתאם לתוכנית האסטרטגית של הקבוצה, לצד מימוש נכסים שאינם בעלי חשיבות אסטרטגית תוך השגת רווחי הון ראויים, אנו ממשיכים להשקיע בנכסים מניבים בעלי פוטנציאל.

"רכישת בניין המשרדים בלוזן תואמת את מדיניות ההשקעה שלנו, מדובר בעסקה פיננסית, בנכס איכותי, תוך שימוש במקורות עצמיים מעטים יחסית. מכירה הנכס בצרפת הינה עדות נוספת ליכולתנו לאתר נכסים איכותיים ולממשם ברווח. שתי העסקאות תורמות להשבחת איכותו של פורטפוליו הנכסים שלנו ובכוונתנו להמשיך ביתר שאת לאיתור נכסים מניבים נוספים בדגש על מערב אירופה."