"לנורתרופ גישה ישירה לאולמרט, פרץ וצה"ל; הם מריחים דם ומציפים את ישראל במנהלים וטכנאים"

מתלהט המאבק בישראל על מקורות מימון לפיתוח מערכות ליירוט טילים לטווח קצר ובינוני * הערכות: מי שייספק פתרון לישראל, יזכה לספק אותו גם למדינות אחרות בעולם

מתלהט המאבק בישראל על מקורות מימון לפיתוח מערכות ליירוט טילים לטווח קצר ובינוני על רקע הערכות שפוטנציאל השיווק של מערכות אלה יחרוג בנקל מגבולות ישראל. אמנם ישראל היא בעלת הצורך הדחוף ביותר במציאת פיתרון לאיומי טילים בטווחים של עשרות ק"מ, אך במציאות של התעצמות הטרור הגלובלי, היא לא תהיה הלקוחה היחידה של מערכות כאלה. לא רק התעשיות הביטחוניות הישראליות נאבקות על התקציבים של משרד הביטחון והפנטגון לפיתוח מערכות ליירוט טילים אלא גם שתי חברות אמריקניות גדולות.

"העובדה שידועה לכל אזרח ישראלי, כמו גם לתעשיות הישראליות ולאחיותיהן הגדולות ארה"ב, היא שאין לנו בשלב זה מענה לקטיושות, לרקטות בטווחים של כמה עשרות ק"מ, כפי שאין לנו מענה לצינורות הנפץ שידועים בכינוי 'קסאמים'", אמר ל"גלובס" גורם בכיר בתעשיות. "הפיתוח הצפוי של מענה לאיומים אלה יוצר שוק חם, שרק ילך ויתלהט, וזה מזמין חברות זרות, שמבינות את הפוטנציאל הגלובלי".

"תקציבים, סביר להניח, יימצאו במציאות הפוליטית החדשה", אמר המקור. "הצורך, אם לא החובה, למגן את האוכלוסייה האזרחית יהיה מעתה חרב דמוקלס שתתנודד מעל ראשי פוליטיקאים ישראליים. מה שהצבא לא יעשה, יעשו הפוליטיקאים. הם יוציאו בשבילו את הערמונים מהאש".

לזירה הזו נכנסה, במלוא כובד משקלה, נורתרופ גרמן, אחת מעמודי התווך של התעשיות האירו-חלליות בארה"ב. בעקבות רכישות ומיזוגים, נמצא עתה בחזקת נורתרופ פרויקט סקיי-גארד, פרויקט ההמשך של נאוטילוס, מערכת מבוססת לייזר, שאמורה ליירט טילים קצרי טווח. פיתוח מערכת נאוטילוס, בו היתה שותפה בהתחלה גם רפאל, גווע בשנים האחרונות בהיעדר תקציבים ובהסתייגות ישראלית מהמערכת אבל כל זה היה לפני המלחמה בלבנון.

עכשיו מזהים בהנהלת נורתרופ את הפוטנציאל. נקודת התורפה של ישראל היא חלון ההזדמנויות של נורתרופ. "הם מריחים דם", אמר המקור הישראלי. "הם פתחו במאבק וצריך ללמוד מהם כיצד לנהל מתקפה שיווקית. הם מציפים את ישראל במשלחות של מנהלים וטכנאים. יש להם גישה ישירה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשר הביטחון, עמיר פרץ, באמצעות מקורבים, כמו גם לקודקודים אחרים של מערכת הביטחון. אנשי נורתרופ טוענים, כי עלה בידם לתקן את פגמי מנגנון הלייזר, עקב אכילס של המערכת, אבל עד כמה שידוע לי, איש בישראל טרם קיבל סקירה מסודרת על הנושא", אמר המקור.