ביהמ"ש מינה כונס נכסים קבוע לפרויקט אפ-טאון בשכונת גילה בירושלים

זאת לבקשת בנק הפועלים, שטען לחוב של 160 מיליון שקל בגין הליווי הפיננסי שהעניק ליזמיות לצורך הקמת הפרויקט

לבקשת בנק הפועלים מינה בית המשפט המחוזי בת"א את עו"ד גיל הירשמן, לתפקיד כונס נכסים קבוע על פרויקט אפ-טאון בשכונת גילה בירושלים, הכולל שטחי מסחר (קניון גילה) בנייני דירות ושלד מגדל מגורים.

המינוי נעשה בהסכמת היזמיות של הפרויקט, חברות זאב בר ובניו ובניין ופיתוח 1994, (בעלת זכויות בשני שליש בפרויקט) וחברת נ.נ. עדיקה (1995).

הבנק טען, כי המשיבות חייבות לו 160 מיליון שקל בגין הליווי הפיננסי שהעניק להן לצורך הקמת הפרויקט, וכי זאב בר ובניו בניין ופיתוח חייבת לו בנוסף 5 מיליון שקל.

לטענת הבנק, המשיבות שקיבלו ממנו הלוואות ואשראי שעבדו לטובתו את זכויותיהן בפרויקט והן הפרו ו/או לא קיימו את התחייבויותיהן כלפיו. לטענתו, החברות לא שלמו את החוב ובכלל זה חדלו לפרוע את האשראי שהעמיד להן.

לטענת הבנק, מזה פרק זמן ארוך העבודות בפרויקט הופסקו על-ידי המשיבות ואין באפשרותן להשלים את הפרויקט. לטענתו, נכון להיום תפעול הקניון בפרויקט אינו מביא ליצירת הכנסות המסוגלות לפרוע את חובותיהן של המשיבות לבנק.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי הפרויקט הוא קומפלקס משולב של מגורים ומסחר כאשר חלק ממנו נבנה ב-1996-2001. בין היתר מתוכננת במתחם בניית מגדל מגורים ובו זכויות בנייה ל-215 יח"ד וכן פארק שכונתי הכולל גן ארכיאולוגי.

השופטת דניה קרת-מאיר, הסמיכה את כונס הנכסים הקבוע לאכוף את אג"ח בהן שעבדו המשיבות לטובת הבנק את זכויותיהן בפרויקט. בקשת הבנק הוגשה בהסכמת המשיבות. (תיקי פש"ר 2102/06, 2106/06).