המתמודדות ברכבת הקלה בתל-אביב: לא ניתן לשפר משמעותית את המחיר

ועדת המכרזים ביקשה לבצע התמחרות כדי להפחית את המחיר

המתמודדות בפרויקט הרכבת הקלה בת"א טוענות, כי לא ניתן לשפר את ההצעות הכספיות שלהן באופן משמעותי. שתי הקבוצות שהגיעו לשלב הסופי בהליך ההתמחרות, קבוצת מטרורייל ו-MTS, צפויות להגיש את הצעותיהן המתוקנות ב-19 באוקטובר. חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) אישרה דחייה נוספת במועד הגשת הצעות בשל חשש לאי-עמידה בלוחות הזמנים בשל החגים.

ועדת המכרזים ביקשה לבצע התמחרות כדי להפחית את המחיר. מענק ההקמה שדרשה מטרורייל היה 9.1 מיליארד שקל וההצעה הכספית של MTS היתה 9.4 מיליארד שקל. המתמודדות קיבלו איתותים לפיהם ישנה ציפייה להורדת המחיר לרמה של 8.5 מיליארד שקל.

בקרב שתי הקבוצות סבורים, כאמור, כי לא ניתן יהיה לקצץ בעלויות באופן משמעותי. שתי הקבוצות יידרשו במסגרת הצעתן הכספית לעדכן את ההצעה הטכנית כדי שתהלום את ההצעה הכספית.

על-פי מסמכי המכרז, ההצעה הכספית מקבלת משקל של 75%, ההצעה הטכנית 20% וההצעה הפיננסית 5%. נוסחת המחיר מגלה כי המדינה ציפתה לקבל מהמתמודדות הצעות של 7.5 מיליארד שקל.

פרויקט הרכבת הקלה בת"א מקודם במכרז בשיטת ה-BOT. לשלב הגמר הגיעו שלוש קבוצות: מטרורייל, MTF וספידן שנפסלה באחרונה בטענה כי לא עמדה בתנאי הסף.