דלק נדל"ן מרחיבה הפעילות בגרמניה: רוכשת בשותפות מרכז מסחרי בגרוונבוך תמורת 183 מיליון שקל

חלקה של החברה בעסקה עומד על 40% * דוראה אף היא תשתתף בהשקעה ותחזיק 20% מהנכס * דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס - 11.1 מיליון שקל

דלק נדל"ן מרחיבה את פעילותה בשוק הנדל"ן הגרמני. החברה הודיעה היום כי חברה בת של דלק בינלאומי, יחד עם רוכשים נוספים, חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בעיר גרוונבוך, בתמורה לכ-183 מיליון שקל (כ-34.1 מיליון אירו).

חלקה של החברה בעסקה מגיע ל-40%. כמו כן לחברת הבת ניתנה האופציה לרכישת 11% נוספים מהזכויות בנכס לפי השווי על פיו מתבצעת העסקה.

שותפה נוספת בעסקה היא דוראה (20%) שתשקיע ברכישה כ-7 מיליון אירו.

דמי השכירות השנתיים נטו, שמניב הנכס מסתכמים בכ-11.1 מיליון שקל (כ-2.07 מיליון אירו), והוא מושכר ברובו (87%) לחברת REAL, שהינה חברת בת של ענקית הקמעונאות האירופאית Metro, המשכירה את הנכס עד שנת 2025.

המרכז המסחרי הנרכש משתרע על פני שטח של כ-48 דונם, וכולל מבנה מרכזי הבנוי על קרקע בשטח של כ-12,500 מ"ר, תחנת דלק ומכון לשטיפת רכבים. כמו כן, בצמוד למרכז נמצא חניון פתוח בן 735 מקומות חניה, כך שסך השטח המושכר מסתכם בכ-15,000 מ"ר.

לצורך מימון העסקה תועמד לרשות הרוכשים הלוואת Non Recourse בסך של כ-156 מיליון שקל (כ-29.07 מיליון אירו), בריבית קבועה, לזמן ארוך.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר היום, כי "רכישת הנכס בגרמניה מהווה המשך יישום אסטרטגיית החברה להגדלת סל נכסיה המניבים במדינות יציבות, המושכרים לטווח ארוך לשוכרים איכותיים. לאחר הרווח הגבוה שבא לידי ביטוי בחודש יולי, עם מכירת 7 נכסי דויטשה טלקום בגרמניה תמורת כ-1.87 מיליארד שקל, אנו מעריכים כי גם בנכס הנוכחי קיים פוטנציאל השבחה רב".

דלק נדל"ן פועלת בימים אלה להנפקת הפעילות הבינלאומית בתחום הנדל"ן המניב, המרוכזת תחת חברת הבת, דלק בלרון בינלאומי, בבורסה הראשית של לונדון.