השופט אליקים רובינשטיין: לישראל אסור "לכופף" את כבודה למי שנכנע לחרם הערבי

הדברים נאמרים בפסק דין של בג"ץ, שניתן בעתירה שהגישו יבואני בקר וצאן מהרשות הפלשתינית

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, אמר כי לא מתקבל על הדעת שישראל "תכופף" את כבודה למי שנכנע לחרם הערבי, האוסר על אוניות העוגנות בישראל לעגון בנמלי מדינות ערב השותפות חרם. הדברים נאמרים בפסק דין של בג"ץ, שניתן בעתירה שהגישו יבואני בקר וצאן מהרשות הפלשתינית.

חברת האחים עפאנה, חברת אל-גזיל וחוסני עפאנה עתרו לבג"ץ לאחר שמשרד החקלאות מנע מהם לייבא דרך עקבה בעלי חיים המיועדים לשחיטה בחג הקורבן ברצועת עזה. הייבואנים התכוונו לייבא כ-30 אלף ראשי בקר וצאן מאוסטרליה באמצעות אונייה שבעליה ערבים.

משרד החקלאות מונע ייבוא ראשי בקר וצאן באמצעות נמל עקבה ומשם למעבר הגבול בערבה בעקבות התנגדות נמרצת של ארגונים הפועלים לרווחת בעלי החיים, שמחו על הסבל הנגרם לבעלי החיים בשל טלטלות הדרך. עד עתה ביצעו היבואנים את הייבוא מאוסטרליה באונייה שעגנה בנמל בישראל, אלא שבעקבות שיפוצים מצאו אונייה אחרת שבעליה ערביים ושאינם מסכימים למעגן האונייה בישראל.

השופטת עדנה ארבל, שכתבה את פסק הדין העיקרי, דחתה את העתירה לאחר שציינה כי בעניין זה כבר נדחו עתירות קודמות וכי ההחלטה בעניין מקצועית, שהתקבלה מטעמים ראויים. השופט רובינשטיין הוסיף וציין כי ישראל איננה חייבת לכופף את עקרונותיה וכבודה. (בג"ץ 7941/06).