גם אהוד ברק רוצה לגייס לשלד בורסאי

ראש-הממשלה לשעבר מכהן כדירקטור בחברת בלאנק-צ'ק שעומדת לגייס בוול-סטריט כ-59 מ' ד'

יכולת הגיוס של חברת בלאנק-צ'ק כזו או אחרת תלויה למעשה בדירקטוריון המוביל אותה. לכן, מקפידים מקימי החברה לצרף לשולחן הדירקטוריון אנשים בעלי מוניטין מוכח, כלכלי/פוליטי/צבאי, ששמם לא יגרום למשקיעים להרים גבה ולשאול 'סליחה, במי מדובר?'. במקרה של חברת הבלאנק-צ'ק Vector Intersect Security Acquisition, נבחר למשימה אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר.

Vector עדיין לא הפכה לציבורית, ועל שולחן הרשות לני"ע האמריקנית מונחות חמש טיוטות שהגישה לה מחודש אוגוסט אשתקד, כאשר האחרונה שבהן הוגשה באמצע חודש ספטמבר. Vector מעוניינת לגייס 59.25 מיליון דולר ולמזג לתוכה פעילות של חברה העוסקת בתחום ה-Homeland Security/ביטחון לאומי ו/או תעשיות צבאיות. ברק, שמשנת 2003 מכהן כשותף בקרן ההשקעות SCP פרטנרס, מונה לדירקטור ב-Vector בסוף חודש מאי. ישראלי נוסף המכהן בדירקטוריון Vector הוא יצחק אפלבוים, כיום יועץ מיוחד למשרד התעשייה והמסחר ושותף בקרן ההון סיכון לייטספיד.

כמנכ"ל החברה מכהן ירון איתן (50), כיום שותף בקרן SCP ובעברו מנכ"ל ומייסד חברת ג'אוטק הישראלית שנפחה את נשמתה ב-98'. איתן מחזיק כיום בכ-28% מהונה של Vector, בדומה ליו"ר, ווינסטון צ'רצ'יל (כן, כך קוראים לו). ברק ואפלבוים מחזיקים כל אחד ב-5% מההון וידוללו ל-1% אם תושלם הנפקת החברה.