עובדי מד"א מרחיבים את העיצומים: לא ילוו מחר את צעדת ירושלים

העובדים מוחים כבר כמה חודשים כנגד יוזמת מנכ"ל מד"א, אלי בין, להנהיג דרגות כתף לעובדים ומנהלים בארגון

עובדי מד"א ממשיכים היום (ב') בעיצומים ומרחיבים אותם גם לאיזור הנגב. זאת לאחר שהחלו אתמול בעיצומים בירושלים, שם לא גבו מהציבור תשלום על נסיעה באמבולנס, ביטלו את ההדרכות ולא העבירו חולים לבתי החולים אלא במקרים דחופים. היום הודיעו בהסתדרות ובוועד העובדים, כי העיצומים יתרחבו גם דרומית לבאר שבע ובנוסף לא ילוו צוותי מד"א את צעדת ירושלים שתתקיים מחר.

העובדים מוחים כבר כמה חודשים כנגד יוזמת מנכ"ל מד"א, אלי בין, להנהיג דרגות כתף לעובדים ומנהלים בארגון, דבר שמנוגד לרוח הקיימת במד"א לפיה אין סממנים חיצוניים להיררכיה. העובדים חוששים כי הדבר יפגע בעבודת הצוות בארגון.

בהסתדרות טוענים, כי החרפת העיצומים נעשית על רקע התנכלויות ואיומים מצד הנהלת מד"א כנד חברי הוועד בארגון. יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, הגיע לפני ראש השנה למסמך הבנות עם ההנהלה, לפיו יפסקו הצעדים החד-צדדיים, אך לטענת בר- דוד, המו"מ התפוצץ בשל התנהגות ההנהלה.

"ההנהלה ממשיכה לפעול כנגד חברי ועד באופן אשר שם ללעג וקלס את ההבנות," אמר היום בר-חיים.

מהנהלת מד"א נמסר, כי העיצומים ננקטים רק ב-2 מתוך 11 אזורים, המהווים 10% בלבד מפעילות הארגון. "לצערנו, הצעדים שבחרו חלק קטן מכלל למעלה מ-1,000 העובדים הם חסרי אחריות ועלולים לפגוע בשירותיו החיוניים של מד"א באזור ירושלים ובאזור נגב, ובכוננות הגבוהה לה הארגון נדרש, במיוחד בתקופת החגים. הנהלת מד"א חוזרת וקוראת לקומץ מחברי ועד העובדים להתעלות מעל השיקולים האישיים והזרים ולחזור וליישב את המחלוקות באופן ענייני ורציני ומתוך אחריות לחיי אדם," מסרה ההנהלה.