דטא ג'יי.סי.אי תמכור או תחסל פעילותה של יוניסור: תרשום הפסד הון של 4 מ' ש'

הפסד ההון יירשם ברבעון השלישי של השנה * יצטרף להפסד של 5 מיליון שקל בגין יוניסור, שכבר הוכר במחצית הראשונה של השנה

חברת דטא ג'יי.סי.אי שבשליטת ניסקו , החלטה היום (ד') כי בכוונתה למכור או לחסל את פעילותה של חברת הבת יוניסור, בה היא מחזיקה בשיעור של כ-66.6%. בהודעה ששיגרה דטא לבורסה היא מציינת, כי עקב גידול בהפסדיה של יוניסור, ובעקבות שינויים שחלו בצפי הנהלת החברה בקשר ללוחות הזמנים ולהכנסות הצפויות ממכירת מוצר שפותח על ידי יוניסור בתחום העברת הוידאו, החליט דירקטוריון החברה לפעול לצמצום ההפסדים הצפויים לחברה. זאת באמצעות מכירת יוניסור, או באמצעות הפסקת פעילותה של החברה וניסיון להעביר את גרעין הפעילות לאחד מלקוחותיה.

בחברה העריכו כי מימוש של אחת החלופות, יניב לחברה הפסד הון של 4 מיליון שקל והפסדי אקוויטי של 1.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. זאת בנוסף להפסדים מצטברים של 5 מיליון שקל שרשמה החברה בדו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה, בגין הפסדיה של יוניסור.

כיום ממומנת פעילותה של יוניסור באמצעות קווי אשראי בערבות מלאה של החברה, עד לסך של 10.5 מיליון שקל. חובותיה של החברה נכון להיום מסתכמים בכ-9.8 מיליון שקל. אם וכאשר יושלם המהלך לצמצום פעילותה של יוניסור, יקבל דירקטוריון החברה החלטה בדבר שינוי היעוד של חלק מתוך תמורת ההנפקה שביצעה החברה במאי האחרון, ואשר יועד במקור להשקעה בחברת יוניסור.

דטא ג'י.סי.אי היא יבואנית בלעדית של שבבי סמסונג לארץ, ופועלת בשני תחומים עיקריים: הפצת רכיבי אלקטרוניקה של מספר ספקים בינלאומיים ובראשם סמסונג, ומתן פתרונות ייעוץ. הפעילות בתחום הייעוץ מתבצעת באמצעות חברת יוניסור, ובאמצעות חטיבה פנימית בתוך דטא.

הכנסותיה של דטא הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-156 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה עמד על 6 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה דטא רווח נקי של 3.3 מיליון שקל.