כלכלני הראל: צפויה עלייה מתונה בשער הדולר עקב הורדת ריבית, או ציפיות להורדה כזו

לטענתם, רמת שער החליפין של הדולר כיום אינה עקבית עם עמידה של בנק ישראל ביעד האינפלציה

"צפויה עלייה מתונה בשער הדולר, אשר תנבע מהורדת ריבית של בנק ישראל, או מציפיות השוק להורדה כזו". כך מעריכים אנליסטים בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, שפרסמו היום (ה') סקירה מאקרו כלכלית.

האנליסטים טוענים כי רמת שער החליפין של הדולר כיום אינה עקבית עם עמידה של בנק ישראל ביעד האינפלציה. לדבריהם, השקעה באפיק השקלי (למשל מק"מ לטווח של מספר חודשים, או סדרת שחר 2670 לפדיון ב-29 ביוני 2007) עדיפה על השקעה בצמודי-מדד לטווח קצר.

למשקיעים עם חשיפה משמעותית לשוק האמריקני ולדולר (במסגרת החשיפה הכוללת לשווקי חו"ל) מומלץ להקטין חשיפה זו, בין היתר על-ידי עסקאות עתידיות של מכירת דולרים כנגד רכישת מטבעות זרים אחרים.

מדד ספטמבר צפוי, על-פי התחזית בקבוצת הראל, לרדת ב-0.6%, בין היתר בשל הירידה במחירי הדלק, המשפיעה בעיקר על סעיפי התחבורה ואחזקת הדירה, תיסוף השקל מול הדולר, המשפיע על סעיף הדיור ובשל ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה.

מדד אוקטובר צפוי לרדת ב-0.3%, בשל קיזוז העליות העונתיות בסעיפי ההלבשה וההנעלה והפירות והירקות עם ירידה נוספת במחירי הדלק, הנגזרת מהירידה במחירי הנפט הגולמי בעולם והמשך תיסוף של השקל למול הדולר וסל המטבעות.