יומיים לאחר שגוגל הודיעה כי היא רוכשת את אתר שיתוף הווידיאו YouTube תמורת 1.65 מיליארד דולר, נראה כי מתחרתה, יאהו, מתקשה לעמוד בקצב. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ה'), כי גורמים בחברה מסרו שמגעיה של יאהו לרכישת אתר ההתקשרות החברתי Facebook, במסגרת מאמציה להתרחב בעולם האינטרנט, מתקדמים בקצב איטי מהצפוי.
הגורמים מסרו שהעסקה לא תצא לפועל, אלא אם יאהו תעלה את הצעת הרכש שלה ל-Facebook, העומדת על רמה של מיליארד דולר, או, לחילופין, תשנה את התנאים העסקיים לסגירת העסקה, שיביאו את הנהלת Facebook למכור.
העיכוב בסגירת העסקה מדגיש את האיטיות במאמצי יאהו להתרחב, לעומת קצב ההתפשטות של גוגל. אותם גורמים מציינים, כי גם יאהו ניהלה מגעים לרכישת YouTube, בטרם חטפה אותה גוגל מתחת לאפה.
אתר Facebook הוקם בפברואר 2004 עבור סטודנטים, במטרה לאפשר להם לנהל דפי אינטרנט עם תוכן אישי, לחפש חברים, ולהתכתב באמצעות שליחת הודעות. האתר רשם 13.3 מיליון כניסות בספטמבר, לעומת 14.8 מיליון כניסות באוגוסט.
רכישת Facebook תאפשר ליאהו להחזיק בנכס משמעותי בתחום האתרים ה"חברתיים", ותחזק את גישתה לגולשים הצעירים, בכוונה להגדיל את מגוון הפרסומות באתר. לדברי ג'טיל פטל, אנליסט בדויטשה בנק, לאחר רכישת MySpace בידי ניוז קורפ (NWS) אשתקד תמורת 650 מיליון דולר, ועסקת גוגל-YouTube השבוע, "יאהו חייבת לפנות לקהל צעיר יותר, כדי להאיץ את הצמיחה בחברה בחמש השנים הקרובות".
דובר יאהו אמר כי החברה "תבצע רק עסקה בעלת היגיון עסקי ופיננסי", ואילו דובר Facebook סירב להגיב לידיעה.
גורמים המקורבים למו"מ בין שתי החברות סיכמו, כי Facebook אינה שוקלת כל הצעת רכש אחרת מלבד זו של יאהו, אך יחד עם זאת, "אין התלהבות גדולה בקרב שני הצדדים להביא לסגירת העסקה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.