רכבת ישראל מגבשת תוכנית בטיחותית לטווח הביניים ובחרה את החברות אורד מערכות בקרה, אלתא מערכות בע"מ, אורטק בע"מ ומגל מערכות ביטחון להתקנת מערכות גילוי וזיהוי במפגשי מסילה-כביש. ארבע הקבוצות יבצעו עבור רכבת ישראל ניסוי שבו יותקנו המערכות ב-12 מפגשים, ב-8 קטרים ובחדר הפיקוד של הרכבת. הניסוי צפוי להתבצע במשך חצי שנה ולאחריו ייבחר זוכה שיתקין את מערכות הגילוי וההתראה בכל הרכבות ומפגשי הרכבת במשך כשלושה חודשים.
הפתרונות המוחלטים לטיפול במפגשים המסוכנים הם ביצוע הפרדת מפלסים או סגירת המפגש, והפתרונות הטכנולוגיים הם עד לביצוע ההפרדות.
הרכבת קידמה את פתרון ההפרדה המפלסית, שלוקחת זמן רב, אולם הזניחה תקופה ממושכת גיבוש פתרונות לטווח הקצר והבינוני.
יוסי פלד, שעמד בראש ועדת חקירה בעניין תאונת הרכבת בבית יהושע, מתח ביקורת חריפה נגד הרכבת בנושא. אחת מהמלצות הדו"ח היתה, כי על הרכבת להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי להפחית את תאונות הדרכים בטווח המיידי.
הרכבת פרסמה בסוף יולי הזמנה פומבית לקבלת הצעות לשימוש באמצעים טכנולוגיים במפגשי המסילה-כביש.
הרכבת נדרשת לתת פתרון ל-149 מפגשים של מסילה-כביש בעייתיים שבהם עלולות להתרחש תאונות דרכים קטלניות בין הרכבת לכלי רכב פרטיים. כיום ישנם 119 מפגשים לא מטופלים והערכות הן כי עד סוף השנה יישארו 100 מפגשים ללא פתרון ועד סוף שנה 2007 יטופלו כל המפגשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.