הכדור עובר להגבלים העיסקיים: בזקכל חתמה על הסכם רכישת תדיראן טלקום ב-93 מיליון ש'

צביקה בארינבוים שרכש את תדיראן טלקום ב-2004 ב-30 מיליון שקל, בתוספת חובות, עשוי לרשום רווח גבוה מהעסקה

בזקכל, החברה הבת של בזק דיווחה היום כי חתמה על הסכם לרכישת כל פעילות תדיראן טלקום, שירותי תקשורת בישראל בתמורה ל-93 מיליון שקל. השלמת העיסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות וכן לקבלת אישורים, לרבות אישור הממונה על הגבלים עסקיים.

שלב האישור של הממונה על ההגבלים העסקיים עלול להיות בעייתי לאור העובדה שתדיראן טלקום היא החברה הגדולה בתחומה (שיווק מרכזיות לשוק העסקי מדגם קורל ויהלום), עם נתח שוק המוערך בלפחות 40%.

תדיראן טלקום הינה חברה בעלות חברת רובומטיקס, של איש העסקים, צביקה בארינבוים (המחזיק 90% מהחברה). ביולי 2004 רכש בארינבוים את פעילות השיווק של מרכזיות תדיראן בישראל, שרוכזה על-ידי תדיראן טלקום. בארינבוים שילם אז תמורת הרכישה כ-30 מיליון שקל, כשהוא לוקח על עצמו גם התחייבות כלפי תנאי הפרישה של העובדים בסך של עוד 30 מיליון שקל. גם בזקכל תיקח על עצמה, אם העסקה תיסגר את עלות תנאי פרישת העובדים. בכל מקרה, נראה כי בארינבוים ייצא ברווח נאה מהעסקה.

חברת בזקכל, שעומדת להתמזג לתוך בזק בינלאומי, הציגה ברבעון השני של השנה הכנסות של 68.8 מיליון שקל - עלייה של 2.4% לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי של החברה גדל במיליון שקל ל-2 מיליון שקל.