כלל פיננסים על אלביט הדמיה: "הנפקת פלאזה סנטרס תביא להצפת ערך ולשקיפות"

שומרים על דירוג "קנייה" למניה ומעלים מחיר היעד ל-154 שקל * מציינים בנוסף כי פעילות החברה בהודו מהווה "צעד משמעותי לחברה" * כלל פיננסים היתה מעורבת בפעילות חיתום של אלביט הדמיה

מניית אלביט הדמיה נסחרת בימים אלה במחיר שיא, העומד נכון לנעילת המסחר לאתמול על רמה של 131 שקלים. מתחילת חודש ספטמבר זינקה המניה בכ-37.3%. בשבוע שעבר דיווחה החברה על רכישת 75% מהזכויות בפרוייקט Casa Radio במרכז בוקרשט, בהיקף השקעה ראשוני של 41 מיליון דולר ואמש דיווח החברה על הנפקה צפוייה של החברה הבת, פלאזה סנטרס בבורסת LSE בלונדון.

אלביט הדמיה

העלייה האחרונה לא נעלמה גם מבית ההשקעות כלל פיננסים שפירסם היום המלצה מעודכנת לחברה, בה שומר האנליסט יובל בן זאב על דירוג ה"קנייה" למניה והעלה את מחיר היעד ל-154 שקל מ-147 שקל בסקירה הקודמת.

יש לציין כי כלל פיננסים וחברות הקשורות בה, היו מעורבות בחודשים האחרונים בעסקאות הנפקת אג"ח והפצת מניות של אלביט הדמיה. כמו כן השתתף בן זאב בסיור ממומן של אלביט בהונגריה.

ההנפקה בלונדון היא האירוע המרכזי בגינו מעדכן בית ההשקעות את סקירתו למניה. הרוד שאו שמתחיל היום (ב') וימשך עד למכרז עצמו ביום חמישי הבא, ה-26 לחודש, צפוי להביא את החברה לגיוס של 240 מיליון יורו. בכלל צופים כי טווח המחירים להנפקה ישקף לחברה הבת שווי של 600-700 מיליון דולר.

בן זאב מסתמך על הערכת שווי שביצעה חברת ייעוץ הנדל"ן, King Sturge, שהעריך את שווי פלאזה סנטרס בכ-582 מיליון אירו. הערכה זו גבוהה בכ-70 מיליון אירו מהערכה אותה ביצע בן זאב בזמנו. אולם כעת הוא טוען כי יתכן וגם ערך זה נמוך מדי עבור הנכס, זאת גם אם שווי ההנפקה בפועל יהיה לבסוף נמוך מכך. ההפרש בשווי עלול לנבוע מפרוייקטים בנכס שנמצאים עדיין בשלביי ייזום, או על סמך פרוייקטים עתידיים, שעדיין לא הוערכו על ידי KS.

עוד גורם אותו מציין בן זאב בסקירת כלל פיננסים היא פעילות החברה בהודו, שם חתמה החברה על שני חוזים לרכישת קרקע ונמצאת במו"מ לרכישת נכסים נוספים. אנליסט כלל טוען כי "מדובר בצעד משמעותי של התפתחות החברה, הן בפעילות הקניונים והן כזרוע חדשה", לדבריו.

לסיכום מציין בן זאב את ההנפקה הקרובה כשיפור בשקיפות החברה, לפחות לגבי זרוע הפעילות המרכזית שלה. הוא רומז בכך כי יש עדיין מקום להגדלת השקיפות בחטיבות נוספות בחברה.