דלק נדל"ן תרכוש 73 תחנות דלק וחנויות נוחות בפינלנד תמורת כ- 640 מיליון שקל

התחנות הנרכשות מושכרות לרשתות המובילות נסטה אויל וקסקו תמורת דמי שכירות שנתיים נטו של כ- 45.3 מיליון שקל

חברת דלק נדל"ן , בניהולו של איליק רוז'נסקי, חתמה על הסכם לרכישת רשת של 73 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי פינלנד תמורת כ-640 מיליון שקל. חלקה של דלק נדל"ן בעסקה, שתתבצע באמצעות חברה בת זרה, יעמוד על 90%.

רשת תחנות התדלוק פזורה ברחבי פינלנד על צירי תנועה מרכזים ובמרכזי הערים וכ-37% ממנה נמצא במטרופולין הלסינקי, הבירה. במתחמים ממוקמות תחנות תדלוק, חנויות נוחות, מתקני רחיצה למכוניות ושירותי דרך נוספים.

רשת התחנות הנרכשת תופסת נתח שוק של כ-10% משוק תחנות הדלק בפינלנד ומניבה דמי שכירות שנתיים נטו של כ-45.3 מיליון שקל. נכסי הרשת מושכרים במלואם לשתי שוכרות עיקריות: נסטה אויל (NESTE OIL) שהינה חברת הדלק הגדולה ביותר בפינלנד, ושוכרת את הנכסים ל-15 שנים, ורשת המסחר קסקו פוד (KESKO FOOD), שהינה אחת משתי רשתות המסחר הגדולות במדינה ושוכרת את חנויות הנוחות לתקופה של 10 שנים. דמי השכירות צמודים ב-100% למדד היוקר הפיני, ולשתי השוכרות קיימת האופציה להאריך את חוזה השכירות ב- 5 שנים נוספות.

לצורך מימון העסקה תועמד לרשות הרוכשות הלוואת Non Recourse בסך כ-518 מיליון שקל. ההלוואה הינה לזמן ארוך, ונושאת ריבית קבועה.

מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר היום, כי "רכישת רשת תחנות התדלוק בפינלנד הינה השקעה נוספת ומהותית המגוונת את תיק ההשקעות ומוסיפה לרשימת השוכרים של הקבוצה מותגים בינלאומיים מובילים. העסקה משקפת את יישום אסטרטגיית החברה לרכישת נכסים המושכרים לשוכרים איכותיים, לטווח ארוך, במדינות חזקות, והממומנים בריבית קבועה. בכוונתנו להגדיל משמעותית את השקעות החברה בנכסים מניבים בפינלנד".

דלק נדל"ן פועלת בימים אלה להנפקת הפעילות הבינלאומית בתחום הנדל"ן המניב, המרוכזת תחת חברת הבת, דלק בלרון בינלאומי, בבורסה של לונדון.