הסאגה הצפונית: ועדת הכלכלה של הכנסת תתערב בסכסוך המונע קיום טיסות לקרית שמונה

טמיר תעופה מסרבת להפעיל את הקו בעקבות סכסוך עם עיריית קרית שמונה * העיריה: טמיר מנסה להתחמק מהפעלת הקו בתירוצים שונים

בשבוע הבא (ב') תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת דיון בהשבתת הטיסות לקרית שמונה. הטיסות לעיר מושבתות מזה שלושה שבועות, לאחר שטמיר תעופה הודיעה שהיא מסרבת להפעיל את הקו בעקבות סכסוך עם עיריית קרית שמונה.

יצוין, שמשרד התחבורה הודיע כבר לפני מספר חודשים שהוא פועל להסדרת המצב. לפי שעה ללא תוצאות.

לטענת טמיר תעופה, העירייה מסרבת להעניק לה רשיון מפעיל, ועומדת על כך שתשתמש בשירותיו של מפעיל פרטי, ויקטור חג'ג', לו מתנגדת טמיר בטענה שהוא גובה סכום גבוה בעבור השירות. לטענת טמיר, גם היועץ המשפטי של העירייה קבע שההסדר אינו חוקי, ולמרות זאת העירייה ממשיכה לשמר את המצב הקיים.

יצוין, שאת רשיון המפעיל מעניק משרד התחבורה, באישור בעל הקרקע, שהיא העירייה. משרד התחבורה הודיע שהוא אינו מתנגד להענקת רשיון מפעיל שני לטמיר, אך העירייה מתנגדת לכך, ועומדת על כך שטמיר תשתמש בשירותיו של חג'ג'.

עוד טוענת טמיר, שהעירייה מינתה לתפקיד מנהל הטרמינל את דני מלכה, שהודח מתפקידו כמנהל חזות העיר, לאחר שנעדר ממנה בתקופת המלחמה. זאת בשעה, שלטענת טמיר, היא מסוגלת לתפעל את השדה בעצמה.

לדברי מנכ"ל טמיר נתיבי אוויר, אודי טמיר, ראש העירייה, חיים ברביבאי, מונע מהחברה לפעול ומונע קיום של קו סדיר לאזור, ובמקביל ממנה מקורבים לו לתפקידים שונים. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה שהמנכ"ל קיים דיון עם כל הנוגעים בדבר. בניסיון לתת פתרון להמשך הטיסות.

מעיריית קרית שמונה נמסר, שטמיר זכתה במכרז על סמך נתונים שהיו ידועים לה מראש, וכי עתה היא מנסה להתחמק מהפעלת הקו בתירוצים שונים. עוד נמסר, שהעירייה דורשת מהממשלה להתערב בנושא זה במהירות, ולממש את הבטחתה להעניק לה תקציב מיוחד של כמיליון שקל בשנה להפעלת הטרמינל.