מדיפריז תובעת 350 אלף שקל מחברת ביוקורד המתחרה: "מפיצה שקרים"

שתי החברות עוסקות בשירותי שימור תאי גזע מדם טבורי * לטענת מדיפריז, ביוקורד הפיצה שקריים אודותיה שגרמו לה לאובדן לקוחות

חברת מדיפריז, העוסקת במתן שירותי שימור תאי גזע מדם טבורי של יילודים, הגישה לבית משפט השלום בת"א תביעה כספית בסך 350 אלף שקל נגד החברה המתחרה, ביוקורד. זאת, לדבריה, בגין הפצת שקריים אודותיה שגרמו לה נזקים של אובדן לקוחות ופגיעה במוניטין.

מדיפריז מפעילה שירות לשימור תאי גזע מדם טבורי במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, המהווה מרכז עולמי לשימור דם טבורי. לטענתה, במסגרת פעילותה השיווקית העלתה ביוקורד טבלה לאתר באינטרנט, בה היא מתיימרת להשוות בין מספר חברות העוסקות בשימור דם טבורי בישראל, ובטבלה זו נכתבו אודותיה פרטים זדוניים ושקריים ביותר. לדבריה, הטבלה היא מגמתית ביותר, בלתי אובייקטיבית ובלתי אמינה.

לדברי מדיפריז, באמצעות עו"ד מאיר בן שחר, ביוקורד מנסה לטעון כי פעולותיה להקפאת תאי הגזע נוגדות את התקנים והנהלים. ואולם, לטענת מדיפריז, אין כלל תקנים ונהלים קבועים להקמת בנק דם טבורי בישראל. מדפירז מציינת כי בתגובה לפניית ביוקורד, אישרר משרד הבריאות כי לא קיימות דרישות ותקנים בנושא.

מדיפריז מאשימה את ביוקורד בכך שפתחה נגדה במסע השמצות יזום ושיטתי, תוך שהיא רוקמת נגדה עלילה שפלה. זאת, מתוך כוונה ברורה לפגוע בשמה הטוב ולהרוס את המוניטין הרב שצברה ממניעים פסולים של תאוות בצע.

מדיפריז מבקשת מבית המשפט להורות לביוקורד לחדול לחלוטין לפרסם מידע שיקרי אודותיה ולהתנצל בפומבי על המידע שהפיצה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 59654/06).