הסכסוך על ערוץ המורשת: הירש טי.וי. טוענת כי תיא תקשורת הפרה את התחייבותה כלפיה

תיא תקשורת ביקשה להצהיר שהיא בעלת 50% מהונה המונפק של חברת אל"ף מורשת תקשורת, שנקבעה כזוכה במכרז על ערוץ המורשת

הירש טי.וי. הגישה לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב תגובה לבקשה לסעדים זמניים שהגישה חברת תיא תקשורת , בה ביקשה להצהיר שהיא בעלת 50% מהונה המונפק של חברת אל"ף מורשת תקשורת, שנקבעה כזוכה במכרז להקמת ושידור של ערוץ ייעודי למורשת ישראל.

תיא תקשורת, שבשליטת עמירם גניגר, ביקשה להצהיר כי ההודעה שנשלחה אליה לפני כחודש על-ידי הירש טי.וי שבשליטת שלמה בן-צבי על ביטול הסכם העקרונות שנחתם בין הצדדים להקמת ערוץ המורשת, ניתנה שלא כדין ואין לה תוקף. בנוסף ביקשה, באמצעות עו"ד צו זמני המצהיר שהחלטת הירש טי.וי. להקצות לעצמה מניות בחברת אל"ף מורשת תקשורת, ובכך לדלל כמעט לגמרי את אחזקות תיא בחברה, בטלה.

הירש טי.וי. טוענת בתגובה, בין היתר, כי עניינה של הבקשה בבעל מניות אחד (הירש טי.וי) המשקיע כספים רבים (מעל 2.5 מליון שקל) לצורך מימון פעילותו, פיתוחו וקידומו של הערוץ, ובעל מניות אחר (תיא תקשורת) שלא חלק על מחויבותו לשאת במחצית מימון הערוץ, אך בפועל לא הזרים לחברה אף לא שקל אחד. לטענת הירש טי.וי., תיא תקשורת הפרה את התחייבותה כלפיה וכלפי הערוץ, לא נשאה במחצית ממימון הערוץ ולא השיבה להירש טי.וי אף את מחצית מהעלויות שנדרשו לצורך הגשת ההצעה במכרז והזכייה בו.

עוד הוסיפה הירש טי.וי. כי "הסיפור האמיתי" הוא שתיא תקשורת התחרטה על כניסתה למיזם והיא מעוניינת לצאת ממנו, אך בה בעת מצפה שהירש טי.וי "תפצה" אותה על נסיגתה החד צדדית. לטענת הירש טי.וי., תיא תקשורת דורשת ממנה פיצוי "בתמורה" להסכמתה לסגת מהתחייבותה להשקיע בערוץ, ואם לא תסכים הירש טי.וי. לדרישה זו הערוץ "יומת", ובכך יודעת תיא תקשורת כי הירש טי.וי. אינה מעונינת.

את הירש טי.וי. מייצגים עוה"ד יאיר עשהאל ורפי שפירא ממשרד א. אברמזון. את תיא תקשורת מייצגים עוה"ד גיורא ארדינסט וזרי רחימי פרידמן. (הפ 1202/06).