האם מוליכי תבל מתקרבת לבורסה? בעלת השליטה תדאה הגישה טיוטת תשקיף מדף שנייה

עפ"י הערכות, החברה תונפק לפי שווי של 40 מ' ד' * בעבר כבר הודיעו הבעלים, חברת תדאה וקרן פייט, על כוונות להנפיק, וחזרו בהם

האם הפעם חברת מוליכי תבל אכן תונפק בבורסה? בשנה החולפת הודיעה הבעלים, תדאה הציבורית, כי בכוונתה להנפיק את מוליכי תבל ולאחר מכן חזרה בה, ככל הנראה מכיוון שקיבלה הצעות לרכישת החברה. אתמול (ה') הודיעה תדאה כי הגישה טיוטת תשקיף שנייה להנפקת החברה. על פי הערכות, תונפק החברה לפי שווי של 40 מיליון דולר.

כיום נמצאת החברה בבעלות תדאה וקרן פייט, אשר ככל הנראה לא ייצאו מההשקעה אלא ידוללו לאחזקה של 40% כל אחד, כך ש-20% יוחזקו בידי הציבור. מדובר בהישג יפה, לנוכח העובדה שעד לפני פחות משנתיים הייתה החברה נתונה במשבר עמוק, שבעקבותיו הגיעה לנאמנות של ביהמ"ש והוצאה למכרז.

הקשיים של מוליכי תבל נבעו מהמשבר שפקד את ענף התקשורת בתחילת העשור. החברה, העוסקת בייצור ושיווק של כבלי נחושת המהווים חומרי גלם לתעשיות הכבלים, האלקטרוניקה, הרכב והתשתיות, ביצעה השקעות ממונפות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בציוד, מתוך ציפייה לצמיחה בשוק התקשורת. אולם, כאשר ענף זה נקלע למשבר הוא הביא להתמוטטות החברה, וחובותיה של מוליכי תבל, שהייתה אז בבעלותו ובניהולו של דורון טמיר, הגיעו לכ-130 מיליון שקל לבנקים בישראל, וכ-15 מיליון דולר לבנק אמריקני.

יצוין כי כ-90% ממכירות החברה הן ביבשת אמריקה והשאר בצפון אירופה ובישראל. מאחר שחומר הגלם המרכזי של מוליכי תבל הוא מתכת, הרי שכל שינוי במחירי המתכת, הנחשבים לתנודתיים, משפיע על עלות חומרי הגלם ועל רווחיות החברה. חברת האלקטרוניקה תדאה וקרן פייט זכו ללא קושי במכרז, שלא נהנה מביקוש רב, והשקיעו ביחד 6.6 מיליון דולר בהלוואת בעלים. לאחר שהשתלטו על החברה יישמו בה תוכנית הבראה, שכללה שינוי בתמהיל הלקוחות, השבחה של תהליכי ייצור, יציאה משווקים לא רווחיים ושיפור ניהול המלאים - צעדים שהביאו לשיפור בתוצאותיה.

לאור הבראת החברה היא זכתה לאחרונה ללא מעט הצעות ממשקיעים זרים, לרכישה חלקית או מלאה, אך כעת נראה כי הבעלים העדיפו לבחור בדרך של גיוס ציבורי. עם זאת, לא נתפלא אם בהמשך גם ההצעה הזו תימשך, כאשר הבעלים יחפשו להכניס במקום זאת משקיע פרטי.

אחת מבעלי המניות בתדאה, המחזיקה ב-50% ממניות מוליכי תבל, היא קרן פימי שבבעלות ישי דוידי. במידה שההנפקה תצא לפועל ותתרחש הצפת ערך, דוידי עשוי ליהנות ממנה גם כבעלי קרן פייט וגם כמשקיע בתדאה.